دیدگاه‌ها برای بَرهایی از این باغ! بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1402 - 21:37
-

در مورد دانشگاه‌های سبزوار

بَرهایی از این باغ!

این روزها بحثِ اخراج، قطع همکاری و عدم احراز صلاحیت استادان و ورود مجری و مداح به جمعِ هیئت‌علمی یا مدرسان دانشگاه، حسابی در فضای رسانه‌ای داغ شده است …

این روزها بحثِ اخراج، قطع همکاری و عدم احراز صلاحیت استادان و ورود مجری و مداح به جمعِ هیئت‌علمی یا مدرسان دانشگاه، حسابی در فضای رسانه‌ای داغ شده است و هرروز از نقاط مختلف کشور اخباری در این زمینه به گوش می‌رسد. به این بهانه، بپردازیم به چند مشکلِ مشابه که در دانشگاه‌های سبزوار وجود دارد.

در دانشگاه حکیم سبزواری، چندی پیش بحث جذبِ همسرِ یکی از مسئولان شهر و عضو هیئت‌علمی مطرح شده بود که جوابیۀ دانشگاه نیز در این مورد منتشر شد. جریانِ این جذب، به این شکل بود که در فراخوانِ سالِ قبلِ جذب، دانشکده معماری این دانشگاه برای جذب یک نیروی متخصص در رشتۀ معماری، اعلام نیاز می‌کند. فردِ موردنظر اما رشتۀ شهرسازی درس خوانده و باوجودِ این ناهمخوانی، ثبت‌نام می‌کند. مشخص نیست چرا اما دانشکده با این فرد مصاحبه علمی را انجام می‌دهد و دانشگاه پروندۀ او را جهت جذب به وزارتخانه ارسال می‌کند.

وزارتخانه طبیعتاً به دلیل عدمِ انطباق میانِ رشتۀ اعلام‌نیاز شده (معماری) با رشتۀ ایشان (شهرسازی) پرونده را به دانشگاه بازمی‌گرداند.
مشخص نیست با چه روشی، این پروندۀ جذب در چرخۀ کار باقی می‌ماند تا اینکه در فراخوان بعدی یعنی فراخوانِ امسال، دانشکدۀ معماری برای دو نفر اعلام نیاز می‌کند: یک نفر رشتۀ معماری و دیگری رشتۀ شهرسازی!

در همین فراخوان نیز، فردِ مذکور ۳ رقیب دارد که رزومه‌های قوی‌تری داشته‌اند اما جذب در حال انجام است و همسرِ عضوِ شورای شهر، عضوِ هیئت‌علمی و عضو هیئت‌امنای مؤسسۀ آبادانی دیار سربداران، با دکتری دانشگاه آزاد، به این روش در حال جذب در بزرگترین دانشگاه دولتی منطقه است.

همچنین در موردی دیگر در دانشکدۀ جغرافیا نیز جذبی انجام شده که اعلام‌نیازی برای آن انجام نگرفته است! درحالی‌که طبقِ قانون هرگونه جذب و استخدام هیئت‌علمی باید در قالبِ سامانۀ فراخوان عمومی انجام گیرد. از این موارد در دیگر دانشکده‌ها نیز گزارش‌ها و شائبه‌هایی وجود دارد که به‌محض دریافت اطلاعات دقیق‌تر منتشر خواهد شد.

در دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار نیز، نهادی با عنوان «مرکز نخبگان اسرار» شکل گرفته که مسئول آن یکی از نامزدهای انتخابات مجلس است. سایت و دیگر رسانه‌های وابستۀ دانشگاه نیز در قالب اخبارِ دیدار رئیس دانشگاه با این فرد یا دیگر فعالیت‌های مشابه، فعالیت‌هایی شبه‌تبلیغاتی انجام می‌دهند که جای بررسی و تأمل دارد.

از دانشگاه علوم‌پزشکی و دیگر دانشگاه‌های شهر نیز اخبار دیگری در دست داریم که به‌نوبت منتشر خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.