کد خبر : 9456
دیدگاه‌ها برای تاکید مدیر کل راه و شهرسازی استان بر تعامل با مدیریت شهری سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 24 مرداد 1394 - 17:06
-

تاکید مدیر کل راه و شهرسازی استان بر تعامل با مدیریت شهری سبزوار

سبزواریان: مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بر تعامل با مدیریت شهری در موضوعات و چالش های پیش روی سبزوار و شهرهای اطراف این شهرستان تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در نشستی که با حضور مدیرکل و معاونین راه و شهرسازی استان، فرماندار، شهرداران، بخشداران و جمعی از مدیران سبزوار در

rah-shahrsazi-neshahst01سبزواریان: مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بر تعامل با مدیریت شهری در موضوعات و چالش های پیش روی سبزوار و شهرهای اطراف این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در نشستی که با حضور مدیرکل و معاونین راه و شهرسازی استان، فرماندار، شهرداران، بخشداران و جمعی از مدیران سبزوار در محل فرمانداری برگزار شد، مطالبات و مشکلات پیش روی شهری و شهرداری سبزوار در حوزه راه و شهرسازی توسط احمد برادران فرماندار ویژه و محمد علی طالبی شهردار سبزوار مطرح شد.

شهردار سبزوار در این نشست با اشاره به توافقات انجام شده در حوزه های مختلف با راه و شهرسازی به چند موضوع پیش رو شهرداری اشاره کرد و گفت: کمربندی سبزوار دیگر کارکرد کنارگذر را ندارد و تبدیل به جاده بین شهری شده و متاسفانه هر چند وقت یک بار قربانی می گیرد.

دکتر طالبی افزود: این کمربندی به محض بارندگی دچار آب گرفتگی می شود، این کمربندی ۷ دهانه پل دارد که مربوط به زمانی است که این محور یک باند داشته است.

شهردار سبزوار با بیان اینکه از لحاظ قانونی اختیار لازم برای حضور در کمربندی و اصلاح آن را نداریم، اضافه کرد: یکی از نقاط حادثه خیز پل روداب است که یک خیر سبزواری برای تامین منابع مالی آن اعلام آمادگی نموده است و این مهم به دلیل روند کند محاسبات مشاور معطل مانده است.

وی به مشکلات طرح تفصیلی شهر سبزوار اشاره کرد و گفت: سبزوار تنها شهری است که بر اساس دو طرح تفضیلی سال ۵۸ و ۸۴ به امور شهرسازی خود می رسد و ما منتظر طرح جامع سال ۹۲ هستیم که ابلاغ شده اما هنوز به دست ما نرسیده امیدواریم راه و شهرسازی استان هر چه زودتر این طرح را به شهرداری سبزوار ابلاغ نمایند تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

شهردار سبزوار سپس خواستار معرفی زمین معوض فاقد معارض برای احیای پروژه امامزاده شعیب(ع) شد و گفت: به موجب صورت جلسه سال گذشته سفر استاندار خراسان رضوی مقرر شد مساحت ۶هکتار زمین از اراضی ملی برای اجرای امامزاده شعیب(ع) به شهرداری واگذار شود، زمینی که راه و شهرسازی در ضلع غرب نیروگاه برق به شهرداری معرفی کرد دارای مدعیان مالکیت است لذا تقاضا داریم این مهم هر چه سریعتر مرتفع شود.

وی به برخی اقدامات و روند توسعه ای سکونتگاه های غیررسمی سبزوار هم اشاره داشت و افزود: قرار بود چند قطعه زمین در دو محله هدف شرق کال عیدگاه و غرب نیروگاه جهت واگذاری به دستگاه های اجرایی سبزوار برای اجرای طرح های خدماتی به شهرداری معرفی شود که تاکنون اسناد مالکیت آن اخذ نشده است.

دکتر طالبی همچنین تصریح کرد: شهرداری ۱۰۰ هکتار از ۹۴۰ هکتار اراضی واگذاری به شهرداری برای احداث پارک جنگلی از تپه های شمال شهر و ضلع جنوبی به دانشگاه علوم پزشکی واگذار کرد و شهرداری پیشنهاد کرد معادل آن در مقابل پارک شهدای گمنام جهت ایجاد پارک جنگلی به شهرداری واگذار کند که این مهم نیز تاکنون صورت نگرفته است.

rah-shahrsazi-neshahst02صدور پروانه برای اراضی توحید شهر، مساعدت در تامین زمین سیل بند شمال غرب سبزوار، مساعدت در تامین زمین طرح قنوات سبزوار، مساعدت در تامین زمین های کمربندهای محیطی شهر سبزوار شهرک اندیشه، و… از دیگر مطالبات حوزه شهری سبزوار بود که توسط شهردار سبزوار ذکر شد.

در ادامه جلسه مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان خراسان رضوی بر تعامل در چارچوب قوانین، حل مشکلات موجود و تسریع در روند عمران شهری سبزوار و شهرهای اطراف این شهرستان تاکید کرد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان با بیان اینکه شهرستان سبزوار از یک شاخص عقب ماندگی ویژه خصوصا در راه های روستایی برخوردار است، بر جبران این عقب ماندگی با تلاش مضاعف و همکاری های دو جانبه فی مابین اداره کل راه و شهرسازی و مدیریت شهری سبزوار تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اولویت ما اتمام پروژه های نیمه تمام است، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا اتمام پروژه های نیمه تمام هیچ طرح دیگری آغاز نشود تا پروژه های نیمه تمام به سرانجام برسد.

اخوان با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است، گفت: البته برای این مهم اعتبارات وجود دارد ولی متاسفانه تخصیص نیافته است.

وی به پروژه مسکن مهر نیز اشاره داشت و گفت: این طرح یک پروژه خوب بود که متاسفانه ضعف مکان یابی و آمار متقاضی آن دچار اشتباه شد، اگر هزینه احداث این مسکن ها به درستی مدیریت می شد می توانستیم از بخش مازاد آن کمبودها خصوصا در حوزه راه های روستایی، شهری، ورودی و خروجی ها را مدیریت کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار هم با اشاره به وجود ۱۴۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در شهرستان، اظهار داشت: به پایان رساندن پروژه‌های نیمه تمام از مهمترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

احمد برادران با بیان اینکه هزینه پروژه‌های عمرانی بسیار بالا است، افزود: این هزینه‌ها باید مدیریت شود و در بسیاری از این پروژه‌ها امکان انتقال اعتبارات وجود دارد.

وی با اشاره به بحث واگذاری زمین برای آموزش‌های عالی در سطح شهرستان، افزود: بسیاری از موسسات دولتی و غیردولتی شهرستان در بحث آموزش‌های عالی مانند دانشگاه علوم قرآنی، دانشگاه فنی امام خمینی (ره)، دانشگاه فرهنگیان و… تقاضای زمین کرده‌اند که ارائه زمین به این موسسات در بالا بردن سطح علمی شهرستان نقش بسزایی دارد.

در ادامه شهرداران روداب، ششتمد و بخشداران به بیان برخی مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و خواستار همراهی بیشتر اداره کل راه و شهرسازی در رفع معضلات بخش ها و شهرهای خود بویژه راه های روستایی شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.