کد خبر : 3693
دیدگاه‌ها برای تجربه گردانی؛ محور اولین گردهمایی ارتقای مدیریت آموزشگاهی قطب شهید فرومندی بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 آبان 1393 - 0:54
-

تجربه گردانی؛ محور اولین گردهمایی ارتقای مدیریت آموزشگاهی قطب شهید فرومندی

سبزواریان.کام: اولین گردهمایی ارتقای مدیریت آموزشگاهی با حضور کارشناسان و مدیران هنرستان های فنی حرفه ای، کار دانش و کشاورزی قطب شهید فرومندی با محوریت “تجربه گردانی” در محل هنرستان کاوشگران سبزوار برگزار شد. به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار؛ معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: برای کمک

tajrobegardani-eduسبزواریان.کام: اولین گردهمایی ارتقای مدیریت آموزشگاهی با حضور کارشناسان و مدیران هنرستان های فنی حرفه ای، کار دانش و کشاورزی قطب شهید فرومندی با محوریت “تجربه گردانی” در محل هنرستان کاوشگران سبزوار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار؛ معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: برای کمک به زندگی و جلوگیری از آسیب به ارزش ها و معیارها و روابط بین فردی و خانوادگی باید بتوانیم تکنولو‍‍ژی را خودمان تولید کنیم.

دکتر مرتضی بینش افزود: به اعتقاد جامعه شناسان؛ فرهنگ به دو دسته ی مادی و غیرمادی تقسیم می شود که بین این دو بخش، همیشه فاصله ای وجود دارد که پسماندگی یا عقب ماندگی فرهنگی نامیده می شود.

وی خاطر نشان کرد: عقب ماندگی فرهنگی در کشورهای در حال توسعه نسبت به کشورهای توسعه یافته، بیش تر است و ما برای کاهش میزان عقب ماندگی فرهنگی باید توسعه ی صنعتی پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: اگر تولید، ایجاد و طراحی صنعتی از آن خودمان باشد و بستر تعلیم و تربیت و هنرستان ها و مراکز آموزشی و صنعت را بتوانیم فراهم کنیم، فاصله ی بین بخش های مادی و غیرمادی فرهنگ کاهش می یابد در نتیجه آسیب های ناشی از تکنولوژی وارداتی کاهش می یابد.

معاون پشتیبانی و توسعه ی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار ضمن تأکید بر روش تلفیق روش های نوین تدریس گفت: دانشمندان معتقدند؛ دانش آموز زمانی به علم علاقه مند می شوند که بداند علم؛ در تجربه ی امروز زندگی اش کارآیی لازم را دارد.

حسن محرابی یادآوری نمود: اگرچه تجربیات درون مدرسه ای و برون مدرسه ای در تمام رشته ها باید مد نظر قرار گیرد ولی پاسخ این نیاز را رشته های فنی حرفه ای و کاردانش به خوبی می دهند.

وی افزود: داشته های درون مدرسه ای را باید طوری تنظیم کرد که آینده ی دانش آموز تضمین شود و رشته های کاردانش و فنی حرفه ای زمانی موفق هستند که دانش آموزان در بیرون از مدرسه کارآیی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: تولیدات هنرستان های ما باید کیفیت داشته باشد تا علاوه بر این که دانش آموز از نظر تئوری مطالب را فرا می گیرد، بتواند در بیرون آن ها را تجربه کند و خود را به بازار متصل کند.

وی گفت: هنرستان ها حداقل می توانند ارتباطات درون گروهی خود را تکمیل کنند و با عقد قراردادهای درون گروهی تولیدات خود را به یک دیگر عرضه کنند.

معاون آموزش متوسطه ی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار گفت: هر یک از هنرستان های ما حداقل یک تولید کیفی قابل عرضه در سطح انبوه دارند.

سید رضا خاتم پور افزود: باید از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب برسیم.

وی خود ارزیابی را مهم ترین آیتم در ارتقای سطح مدیریت مدارس دانست و خاطر نشان کرد: ما باید نگاه تعالی بخش را در باور خود ایجاد کنیم که این امر نیاز به تمرین دارد.

وی یادآوری کرد: اگر مدیری برای رسیدن به اهداف و تحقق مأموریت هایش برنامه ریزی نکند، یعنی برای شکست برنامه ریزی کرده است.

کارشناس مسؤول کاردانش اداره ی کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هدف از برگزرای این جلسه؛ ارتقای مدیریت آموزشگاهی است.

مهندس حسین حسین پور افزود: بیان نقاط ضعف و قوت هنرستان ها برای تبادل تجربیات مدیران است.

وی از مدیران هنرستان ها خواست که برنامه ی عملیاتی مدارس خود را ضمن به روز کردن؛ بر اساس شرایط منطقه در نظر بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: کلیه ی برنامه های وزارتخانه بر مبنای اطلاعات سناد است بنابراین مدیران باید اطلاعات سناد را درست و به روز کنند.

وی مسابقات علمی و عملی، جشنواره های هنرهای تجسمی، جشنواره ی برتر تدریس و آزمون پیشرفت تحصیلی را از جمله ی برنامه های هنرستان های فنی حرفه ای و مسابقات علمی – کاربردی، جشنواره های هنری، المپیاد ملی مهارت، آزمون پیشرفت تحصیلی و المپیاد فرش را از برنامه های کاردانش عنوان کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.