دیدگاه‌ها برای تحلیل‌گرانی که مشاور و مدیر شده‌اند بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1402 - 10:07
-

به یاد آن تحلیل‌های عجیب:

تحلیل‌گرانی که مشاور و مدیر شده‌اند

مثالِ این همشهریِ ما (رائفی‌پور از طرف مادرش سبزواری محسوب می‌شود) تریبون‌های فراوانی در دانشگاه، مسجد، صداوسیما یا هر رسانه‌ای که با بودجۀ عمومی اداره می‌شود یافته‌اند …

مدت‌هاست که تلویزیون را حتی به‌اندازۀ چند دقیقه هم ندیده‌ام و حتی فوتبال‌ها را از طریق سکوهای اینترنتی تماشا می‌کنم. گاهی که در یک مهمانی یا یک مغازه، لحظاتی برنامۀ یکی از شبکه‌ها را می‌بینم، چنان از اضمحلالِ این رسانۀ پرخرج متعجب می‌شوم که تا چند ساعت مغزم درگیر می‌شود. امروز در آرایشگاه بودم که متوجه شدم برای چند صدمین بار یکی از فصل‌های سریالِ جومونگ از تلویزیون در حال پخش است! صحنه‌ای که صدایش را می‌شنیدم مربوط به لحظۀ پیدا شدن نقشۀ «چوسان قدیم» بود و من را یادِ تحلیلی انداخت که …

علی‌اکبر رائفی‌پور، سخنران و مبلّغ اندیشه‌ای است که با وضعِ الآن ما ارتباط زیادی دارد. رائفی‌پور و رفقایش مدت‌ها علیهِ دولت و مجلس‌هایی که خلافِ آن‌ها می‌اندیشیدند، به همین سبک و سیاق تحلیل و نقد ارائه دادند و حتی گاهی کارشان به فحاشی هم کشید، اما اکنون‌که دولت، مجلس و بسیاری از نهادها در امورشان دچار مشکل شده‌اند، سکوت پیشه کرده‌اند، چرا که نمی‌توانند با منشأ پیدایش خود و حامیان اصلی‌شان دربیفتند!

امثالِ این همشهریِ ما (رائفی‌پور از طرف مادرش سبزواری محسوب می‌شود) تریبون‌های فراوانی در دانشگاه، مسجد، صداوسیما یا هر رسانه‌ای که با بودجۀ عمومی اداره می‌شود یافته‌اند و هیچ‌گاه نه پاسخگوی اثرِ صحبت‌هایشان بوده‌اند و نه به انتقادهایی که به استدلال‌های عجیبشان وارد بوده جوابی داده‌اند! یک‌تنه و چشم بر مخالفت‌ها بسته، پیش رفته‌اند و حتی سوژۀ شوخی و خندۀ بخش گسترده‌ای از جامعه شده‌اند! (برای نمونه می‌توانید به طنزهای احمدرضا کاظمی و مانند او مراجعه کنید) با همۀ این‌ها همچنان بخشی از تصمیم‌گیران تحتِ تأثیر امثال او بوده و هستند!

هفتۀ گذشته هم خانمی که در صداوسیما مجدداً خبرساز شد (گویندۀ مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست)، در جملاتِ پیشینش از صداوسیما بابت دعوت از رائفی‌پور تشکر کرده و بابت دعوت از آذری جهرمی یا ابطحی، به صداوسیما اعتراض کرده بود. دیدنِ این تحلیلِ رائفی‌پور از نقشۀ جومونگ و یافتنِ ارتباطِ میان این اتفاقات و گزاره‌ها، بسیاری از علت‌ها و ریشه‌های مشکلاتمان را بر ما عیان خواهد کرد. به‌هرحال مشاوران و مدیرانی از جنسِ رائفی‌پور در سال‌های اخیر، رشدِ کمی و کیفی بسیاری داشته‌اند!

https://www.aparat.com/v/V6u0e

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.