دیدگاه‌ها برای ترک‌های کوچک سد، زنگ خطری برای خطرات بزرگ بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 - 15:09
-

ترک‌های کوچک سد، زنگ خطری برای خطرات بزرگ

فارغ از سلیقه سیاسی و انتقاداتی که به عملکرد یک مسئول داریم، ما حق نداریم به‌ عنوان یک انسان، برای دیگر تقاضای رنج بیماری یا مرگ کنیم …

علی‌اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار و دیگر شهرستان‌های غرب خراسان رضوی، هفته گذشته دچار ناراحتی قلبی شد، البته خوشبختانه خطر رفع شد و ایشان تحت مراقبت بستری است.

سابقه چنین ناراحتی قلبی پیش‌تر نیز از او گزارش شده بود و با توجه به حساسیت ویژه قلب انسان، نیز توصیه‌ها و هشدارهای جدی پزشکان و متخصصان در مورد ناسازی‌های این عضو حساس، دلسوزانه به ایشان، خانواده و دوستانشان توصیه می‌کنیم که حسابی مراقبت کنند و در حوزه سلامتی تعارف و اهمال نکنند که خطرات آن غیر قابل جبران است!

گذشته از بحث فردی، این اتفاق تبعات شگرفی در بعد اجتماعی داشت. متأسفانه و با شرمندگی باید به نظرات و کامنت‌هایی اشاره کنیم که در شبکه‌های مجازی توسط خیل عظیمی از کاربران در واکنش به این خبر منتشر شد! این کامنت‌ها که درصد وسیعی از کلیت کامنت‌ها را تشکیل می‌دادند سه نوع بودند: یک‌دسته خبر را باور نمی‌کردند و آن را نمایش تبلیغاتی می‌دانستند. یک دسته به نوشته بودند برایشان مهم نیست و دسته سوم آرزوی مرگ کرده از خبر خوشحال شده بودند!

ترک‌ها و شکاف‌های روی یک دیوار شاید قابل چشم‌پوشی باشند اما ترک‌های یک سد بزرگ پر از منبع عظیم آبی، قابل چشم‌پوشی نیست! یک ترک حتی چند میلیمتری می‌تواند خبر از وضعیت بحرانی دیواره بتنی یک سد تحت فشار بدهد و در مدت زمانی کوتاه، به تخریب سد و جریان یافتن سیلی ویرانگر ختم شود! سیلی که روستاهای پایین دست را از خواب آرامش بیدار کند و هزاران نفر را به کام مرگ بکشد!

پدیده این نظرات کاربران نیز شکافی است اخطاردهنده! نشان می‌دهد اولاً چقدر اخلاق در این جامعه سقوط کرده که انسانی برای انسان دیگر – آن هم به استهزاء – آرزوی مرگ کند! ثانیاً بخشی از مسئولان جامعه به حدی از عدم مقبولیت و مشروعیت در میان مردم رسیده‌اند که نه تنها مثل سی سال پیش از احترامشان برخوردار نیستند بلکه اینچنین آماج فحاشی و هتاکی قرار می‌گیرند.

حتی اگر چنین مطالبی باعث اعتراض جمعی از مخاطبان باشد، باز هم نمی‌توانیم به چنین جملاتی را تأیید کنیم چرا ضد انسانی هستند. فارغ از سلیقه سیاسی و انتقاداتی که به عملکرد یک مسئول داریم، ما حق نداریم به‌ عنوان یک انسان، برای دیگر تقاضای رنج بیماری یا مرگ کنیم! چه نماینده مجلس باشد چه شهروند معمولی چه حتی یک انسان محکوم و مجرم!

در کنار این‌ها اما، مسئولانی چون نمایندگان مجلس انقلابی فکری به حال خود و عملکرد خود بردارند! عنابستانی با سوژه شدن در سطح ملی یکی از برندهای این مجلس است و این حجم از حمله مردم حوزه انتخابیه، نمی‌تواند بی‌ربط با عصبانیت آن‌ها از عملکردشان باشد! وقتی در شهر یا روستای خود می‌بینند تمام پروژه‌های وعده داده شده معلق مانده‌اند و نیروهای منصوب از طرف نماینده، چه مدیران ناکارآمد و مشغول پرونده‌سازی برای این و آن هستند، عجیب نیست که عصبانیت و اعتراض خود را در چنین جملاتی ابراز کنند! قابل دفاع نیست اما قابل درک است!

حضرات مسئول! این زنگ خطرها را بشنوید! قبل از آن‌که سیل بحران همه ما را ببرد!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.