کد خبر : 9610
دیدگاه‌ها برای تعویض پوشش بخشی از خط انتقال فرآورده نفتی مسیر سبزوار – مشهد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 شهریور 1394 - 17:58
-

تعویض پوشش بخشی از خط انتقال فرآورده نفتی مسیر سبزوار – مشهد

سبزواریان: پوشش محافظ بخشی از خط لوله مسیر سبزوار – مشهد به طول ٨٠٠ متر با هدف انتقال ایمن نفت خام، تعویض شد. به گزارش شانا، رئیس واحد مهندسی خوردگی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمالشرق، گفت: تعویض پوشش این خط لوله فرآورده نفتی در مسیر یاد شده، از عوامل موثر جلوگیری

lole-naft-enteqal02سبزواریان: پوشش محافظ بخشی از خط لوله مسیر سبزوار – مشهد به طول ٨٠٠ متر با هدف انتقال ایمن نفت خام، تعویض شد.

به گزارش شانا، رئیس واحد مهندسی خوردگی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمالشرق، گفت: تعویض پوشش این خط لوله فرآورده نفتی در مسیر یاد شده، از عوامل موثر جلوگیری از خوردگی سطح بیرونی لوله است و انجام به موقع آن اهمیت بسزایی دارد.

علیرضا طالع زاری، افزود: پروژه تعویض پوشش خط ٢٠ اینچ سبزوار-مشهد، حد فاصل کیلومتر ٨٠٠+٨٠٧ تا ٨٠٧ صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه عملیات سندپلاست، اعمال پوشش پلی یورتان و خاکریزی به طول ٨٠٠ متر انجام گرفته است.

ایمن سازی خطوط انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی، از جمله فعالیتهای مهم شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به شمار می رود که برپایه آسیب شناسی حاصل از پیگرانی هوشمند انجام می شود.

امسال پیگرانی هوشمند بیش از ۶ هزار کیلومتر خط لوله نفت خام و فرآورده نفتی در دستور کار قرار گرفته است تا انتقال سیالات نفتی بدون کوچکترین وقفه ای انجام شود.

تعویض لوله یا تعویض پوشش بخشهای آسیب دیده خطوط لوله نیز بر اساس نتایج پیگرانی هوشمند انجام می شود.

از آنجا که بیش از ۶٧ درصد انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی با استفاده از خطوط لوله انجام می شود، انتقال ایمن و بدون وقفه این حجم سیال نفتی اهمیت بسزایی دارد.

هم اکنون بیش از ١۴ هزار خط لوله با قطرهای مختلف، مقادیر قابل توجهی نفت خام و فرآورده های نفتی را به مبادی مقصد و مصرف انتقال می دهند؛ از اینرو حفظ و نگهداشت آنها از اولویتهای ویژه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت و ١٢ منطقه زیر مجموعه این شرکت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.