کد خبر : 9579
دیدگاه‌ها برای تغییر کاربری رباط تاریخی مهر داورزن برای استراحت رانندگان ضروری است بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 شهریور 1394 - 18:33
-

تغییر کاربری رباط تاریخی مهر داورزن برای استراحت رانندگان ضروری است

سبزواریان: بخشدار باشتین از توابع شهرستان داورزن با اشاره به حوادث رانندگی ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان در باند جنوبی جاده شاهرود – سبزوار گفت: برای کاهش تصادفات و کاهش واژگونی خودروها در این مسیر تغییر کاربری رباط تاریخی مهر داورزن بسیار ضروری است. محمد ولی نجفی در گفت و گو با قدس

karvansara-mehrسبزواریان: بخشدار باشتین از توابع شهرستان داورزن با اشاره به حوادث رانندگی ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان در باند جنوبی جاده شاهرود – سبزوار گفت: برای کاهش تصادفات و کاهش واژگونی خودروها در این مسیر تغییر کاربری رباط تاریخی مهر داورزن بسیار ضروری است.

محمد ولی نجفی در گفت و گو با قدس آنلاین با بیان اینکه کاروانسرای تاریخی مهر باشتین باید به یک استراحتگاه و یا یک مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی برای رانندگان و زائران بارگاه منور ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تبدیل شود افزود : بیشتر روزها شاهد واژگونی خودروها در جاده داورزن به سبزوار هستیم که اغلب آنها به خاطر خستگی و خواب آلودگی رانندگان روی می دهد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد مراکز تفریحی و خدماتی برای استفاده مسافران در حاشیه مسیر شاهرود به سبزوار ادامه داد : کاروانسرای تاریخی مهر در حاشیه باند جنوبی جاده داورزن -سبزوار در موقعیت بسیار مناسبی قرار گرفته که قابلیت تغییر کاربری به یک مرکز گردشگری و یا مجتمع خدماتی و رفاهی برای مسافران را دارد.

وی با اشاره به عبور سالانه میلیون ها مسافر و زائر از کنار این بنای باستانی ، احیای این کاروانسرای تاریخی را هم برای اشتغالزایی جوانان منطقه بسیار مفید دانست و یاد آور شد : بخشداری و مردم این منطقه برای تغییر کاربری این رباط تاریخی آماده همکاری با مسوولان هستند.

رییس جمعیت هلال احمر سبزوار هم به خبرنگار ما گفت : محور شاهرود به سبزوار یکی از جاده هایی است که بیشترین سانحه واژگونی خودروها بخاطر طولانی بودن مسیر و خواب آلودگی رانندگان در آن رخ می دهد.

رضا شهرآبادی خاطر نشان کرد : ایجاد مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی در این مسیر به منظور استراحتگاه رانندگان و مسافران بسیار ضروری است و رباط مهر در موقعیت بسیار مناسبی برای این منظور قرار دارد.

سرهنگ علی فتحی فرمانده پلیس راه سبزوار هم ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی را برای استراحت رانندگان بسیار مفید دانست.

این کاروانسرا که با شماره ‎۳/۱۶۶۰ در فهرست آثار ملی ثبت شده با استفاده از آجر، ملات گل و گچ با تزیینات آجری نیم دایره، طاقها و قوسهای جناقی و هلالی و برخوردار از شاه نشین، هشتی، حیاط مرکزی و اصطبلهای شرقی و غربی در دوره قاجار بر سر راه کاروانهای عازم مشهد الرضا (ع) ساخته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.