کد خبر : 10008
دیدگاه‌ها برای تهیه طرح آبخیزداری ۳۰هزار هکتار از عرصه های شهرستان جوین بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 17:39
-

تهیه طرح آبخیزداری ۳۰هزار هکتار از عرصه های شهرستان جوین

سبزواریان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جوین گفت : تاکنون برای ۳۰ هزار هکتار در شش منطقه این شهرستان طرح آبخیزداری تهیه شده است . عباسعلی حسین آبادی در گفت و گو با ایرنا این شش طرح آبخیزداری را شامل حوزه های جلمبادان ، یام ، برغمد ، شاهواج ، اندوغان و بید جوین

abkhizdari01سبزواریان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جوین گفت : تاکنون برای ۳۰ هزار هکتار در شش منطقه این شهرستان طرح آبخیزداری تهیه شده است .

عباسعلی حسین آبادی در گفت و گو با ایرنا این شش طرح آبخیزداری را شامل حوزه های جلمبادان ، یام ، برغمد ، شاهواج ، اندوغان و بید جوین عنوان و افزود: برای این شش حوزه بیش از ۱۰میلیارد ریال هزینه شده است .

وی اظهار داشت : در این شش حوزه آبخیز تاکنون شش مورد بندخاکی ، یک بند سنگ ملات و ۱۱ بند گابیونی احداث شده است .

حسین آبادی با اشاره به آغاز این طرح ها از سال ۷۳ تاکنون گفت: برای اجرای طرح های مزبور بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است .

وی بیان داشت : علاوه بر این طرح ها یک طرح مطالعاتی آبخیز داری با مشارکت مردم در منطقه بیدخور بخش مرکزی جوین در حال انجام است .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جوین اعتبارات تخصیص یافته برای اجرای طرح های آبخیزداری را ناچیز دانست و افزود: با توجه به اهمیت این طرح ها باید از محل اعتبارات ملی برای این امر اختصاص یابد .

حسین آبادی اظهار کرد: سالانه حداقل ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های آبخیزداری شهرستان جوین موردنیاز است .

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری در این شهرستان گفت : با توجه به بحران آب و اهمیت تغذیه سفره های آبهای زیرزمینی تنها راه مقابله با خشکسالی و کم آبی اجرای طرح های آبخیرداری است.

وی ادامه داد :با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم شهرستان جوین کشاورزی بوده و تولید در این زمین ها نیز متکی به آب استحصالی از سفره آبهای زیرزمینی است لذا حفظ ،نگهداری و ذخیره روان آبها به این سفره ها با توجه به خشکسالی های اخیر بسیار حائز اهمیت است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.