کد خبر : 11610
دیدگاه‌ها برای توانمندسازی و احیای ارزش تاریخی و اجتماعی در محلات هدف بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 دی 1394 - 16:15
-

توانمندسازی و احیای ارزش تاریخی و اجتماعی در محلات هدف

سبزواریان: معاون برنامه ریزی فرماندار سبزوار گفت: توانمندسازی و احیای ارزش تاریخی و اجتماعی در محلات هدف از مهمترین اهداف اجرای برنامه بازآفرینی در سبزوار است. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسن پارسی پور با بیان این مطلب افزود: هفت محله کال عیدگاه، نیروگاه برق و صالح آباد و کوی گلستان در برنامه توانمند

parsipourسبزواریان: معاون برنامه ریزی فرماندار سبزوار گفت: توانمندسازی و احیای ارزش تاریخی و اجتماعی در محلات هدف از مهمترین اهداف اجرای برنامه بازآفرینی در سبزوار است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسن پارسی پور با بیان این مطلب افزود: هفت محله کال عیدگاه، نیروگاه برق و صالح آباد و کوی گلستان در برنامه توانمند سازی قرار گرفته و در مجموع ۲۲ دستگاه اجرایی با مشارکت مردم نسبت به ساماندهی مناطق اقدام کرده اند.

وی اظهار کرد: اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری دارای موانع مختلفی است، نبود اطلاعات جامع از محلات هدف، موانع قانونی و اعتباری از مهمترین مسائل این مناطق است.

پارسی پور ادامه داد: در گذشته سند توانمند سازی به عنوان سکونتگاه های غیر رسمی مطرح بود که در دولت تدبیر و امید در شهریور ماه سال گذشته به سند بازآفرینی تغییر نام یافت که در این برنامه مصوب شد تا محلات حاشیه شهر و محلات دارای ارزش تاریخ و فرهنگی ساماندهی شوند.

وی افزود: سبزوار نخستین شهر پایلوت سند بازآفرینی است دبیرخانه این طرح به مدت دو سال در شهرستان فعال خواهد بود بعد از اتمام دوره به شهرهای دیگر منتقل خواهد شد.

او گفت: در این طرح تمامی دستگاه های شهرستان فعال هستند که در زیر به نمونه ای از اقدامات انجام شده توسط دستگاه ها اشاره خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار با اشاره به ایجاد مجتمع های تولیدی و خدماتی در این مناطق گفت: در این ارتباط مذاکراتی با متقاضی طرح انجام شده است مشکل اصلی اجرای این طرح مرکز بهداشت است به لحاظ اینکه این طرح مرتبط با صنایع غذایی است بهداشت با شیوه کار آن ها مخالف است .

امید بخش افزود: در این طرح قرار است غذا در در واحدهای مسکونی طبخ و به متقاضیان ارائه شود مخالفت مرکز بهداشت بازرسی از این آشپزخانه هاست که باید برای هر بار بازرسی مجوز از مراکز قضایی که معمولا زمان بر است اخذ گردد.

ریواده سرپرست سازمان تاکسیرانی سبزوار نیز ادامه داد: سازمان در این مناطق اقدام به راه اندازی سه ایستگاه بیسیم در انتهای خیابان امیر کبیر، صالح آباد و جنوب کال عیدگاه نموده است همچنین مجوز سه آژانس تلفنی در غرب نیروگاه، شمال و جنوب کال عیدگاه صادر شده است.

احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی نیز در ادامه گفت: برای ایجاد ایستگاه آتش نشانی در عیدگاه قطعه زمینی در تملک سازمان قرار گرفت طرح هم اکنون در مرحله بتن ریزی است و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: همچنین قطعه زمینی در نیروگاه برق برای ایجاد ایستگاه در نظر گرفته شده مناقصه آن تا پایان سال انجام خواهد شد .

مختاری رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: این اداره به عنوان مسئول ستاد اقتصادی در دو موضوع آموزش برای اشتغال و حمایت در ایجاد شغل فعال است تاکنون ۱۶ دوره آموزشی در این مناطق متناسب با نیاز سنجی برپا شده است .

وی افزود: در بحث اشتغال نیز اقداماتی در جهت هدایت اعتبارات، ایجاد تعاونی ها، همگرایی و بحث های کارآفرینی در محلات هدف انجام شده در سال گذشته پرداخت منابع اعتباری تکلیفی نبود و بیشتر از محل تعهدات بانک ها بود و به لحاظ اینکه کارمزد این بانک ها ۲۱ تا ۲۵ درصد بود استقبال خوبی در محلات هدف صورت نگرفت.

مختاری گفت: امسال حدود ۲۰ درصد از اعتبارات هر دستگاه برای ساماندهی محلات هدف تخصیص یافته است تا تسهیلاتی با کارمزد ۴ درصد در اختیار متقاضیان محلات هدف قرار گیرد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.