کد خبر : 5160
دیدگاه‌ها برای توسعه صنعتی سبب افزایش سرانه درآمد سبزوار می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 دی 1393 - 22:37
-

توسعه صنعتی سبب افزایش سرانه درآمد سبزوار می‌شود

سبزواریان: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سبزوار با بیان اینکه کمک به تقویت صنایع و معادن در شهرستان‌ها سبب توسعه صنعت در سطح استان خراسان رضوی می‌شود، گفت: توسعه صنعتی سبب افزایش سرانه درآمد سبزوار می‌شود. به گزارش فارس، حسن محرابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمک به توسعه صنعت به

mehrabi

عکس: آرشیو

سبزواریان: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سبزوار با بیان اینکه کمک به تقویت صنایع و معادن در شهرستان‌ها سبب توسعه صنعت در سطح استان خراسان رضوی می‌شود، گفت: توسعه صنعتی سبب افزایش سرانه درآمد سبزوار می‌شود.

به گزارش فارس، حسن محرابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمک به توسعه صنعت به ویژه صنایع تبدیلی در شهرستان سبب افزایش اشتغال، جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی و افزایش سطح درآمدهای مالی شهرستان می‌شود، اظهار داشت: این مسئله سبب افزایش رفاه عمومی و در نهایت افزایش درآمد سرانه در شهرستان می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتقاء صنعت در شهرستان نیازمند فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی در راستای سوق دادن سرمایه‌های مردم به سمت صنعت و معدن است، تصریح کرد: صنعت و معدن نقش مهمی در تقویت بنیه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، علمی، تکنولوژیکی و دفاعی کشور دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سبزوار با بیان اینکه کمک به تقویت صنایع و معادن در شهرستان‌ها سبب توسعه صنعت در سطح استان می‌شود، افزود: یکی از سیاست‌های خوب دولت تمرکززدایی در بخش‌های مختلف به ویژه صنعتی است که این امر به گسترش کارخانه‌ها در سطح شهرستان‌ها نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مهم اتاق صنعت و معدن سبزوار کمک به توسعه اقتصادی استان با هدف افزایش توان بخش صنعت شهرستان است، یادآور شد: در این حوزه اقدامات موثری از جمله کمک به تقویت تشکل‌های تخصصی صنعت، معدنی در سطح شهرستان و تحقق مشارکت آنها در برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و اتخاذ تصمیمات لازم در راستای شناساندن و پیشبرد سیستم‌ها و استراتژی‌های کلان صنایع و معادن کشور به صنعتگران و کارآفرینان سبزوار صورت گرفته است.

رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت سبزوار با بیان اینکه هدایت صنایع به منظور مشارکت در مناقصه‌های داخلی و خارجی و ایجاد بازارهای جدید سبب افزایش کارآفرینی و تولید می‌شود، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در حوزه توجه به صنایع و معاد صورت گیرد جلب همکاری بانک‌ها در تامین نیاز مالی انجمن‌های تخصصی صنعتی و واحدهای تحت پوشش آنهاست.

وی توسعه همکاری با دانشگاه‌ها، مراکز علمی تحقیقاتی در راستای توسعه تکنولوژی و تحقیقات کاربردی را برای بخش صنعت بسیار موثر دانست و ادامه داد: توجه به این مسائل به توسعه مدیریت کارآفرینی، ارتقا توانایی‌های فنی و تخصصی انجمن‌های تخصصی و واحدهای زیرپوشش آنها در سطح شهرستان می‌شود.

محرابی با اشاره به حضور صنعتگران سبزوار در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی افزود: حضور این صنعتگران نشان از توسعه و افزایش سهم صنعت در شهرستان دارد که سبب معرفی و عرضه تولیدات و کسب بازارهای جدید برای صادرات تولیدات واحدهای صنعتی شهرستان سبزوار شده است.

وی به ارتقاء و تضمین کیفیت تولیدات واحدهای صنعتی شهرستان سبزوار نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه کمک به ایجاد بازارهای مالی و شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، با هدف تامین نیازهای مالی بخش صنعت و معدن شهرستان سبزوار بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.