کد خبر : 4537
دیدگاه‌ها برای تولید چغندرقند در جوین افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1393 - 21:41
-

تولید چغندرقند در جوین افزایش یافت

سبزواریان: مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین گفت: میزان برداشت چغندرقند در این شهرستان نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش یافت. ‘محمدرضا حسن آبادی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال از سطح چهار هزار و ۴۰۰ هکتار زمین زیرکشت چغندرقند در جوین ۲۵۵ هزار تن محصول برداشت شده است.

choqondar-qandسبزواریان: مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین گفت: میزان برداشت چغندرقند در این شهرستان نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش یافت.

‘محمدرضا حسن آبادی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال از سطح چهار هزار و ۴۰۰ هکتار زمین زیرکشت چغندرقند در جوین ۲۵۵ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی افزایش امسال قیمت تضمینی چغندرقند را از دلایل افزایش تولید این محصول عنوان و بیان کرد: امسال قیمت تضمینی چغندر قند دو هزار و ۷۰۰ ریال برای هر کیلوگرم تعیین شد که در مقایسه با پارسال حدود ۳۰ درصد افزایش دارد.

او با اشاره به تمهیدات و تشویق‌های کارخانه قند جوین نیز گفت: این کارخانه علاوه بر نرخ تضمینی، برای هر کیلوگرم محصول ۳۰۰ ریال مازاد به کشاورزان می پردازد.

مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین اظهار داشت: این شهرستان با تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن چغندرقند مقام نخست تولید این محصول را در استان خراسان رضوی دارد.

۳۸ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمینهای شهرستان جوین زیر کشت محصولات زراعی و باغی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.