کد خبر : 18484
دیدگاه‌ها برای تکرار قصه پرغصه جلسات نمادین برای حل معضلات جوانان سبزواری بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 دی 1397 - 9:38
-

تکرار قصه پرغصه جلسات نمادین برای حل معضلات جوانان سبزواری

خبرگزاری دانشجو روز سه شنبه جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار با موضوع بررسی مشکلات جوانان در زمینه‌های مختلف در سالن کنفرانس ساختمان اداری مجتمع دانشگاهی دانشگاه آزاد این شهرستان با حضور مسئولین در حالی برگزار شد که هیچ یک از نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری در این جلسه دعوت نشده بودند و همین مسئله

خبرگزاری دانشجو

روز سه شنبه جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار با موضوع بررسی مشکلات جوانان در زمینه‌های مختلف در سالن کنفرانس ساختمان اداری مجتمع دانشگاهی دانشگاه آزاد این شهرستان با حضور مسئولین در حالی برگزار شد که هیچ یک از نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری در این جلسه دعوت نشده بودند و همین مسئله باعث اعتراض تشکل های دانشجویی این دانشگاه شد.

برای بررسی این مسئله با تعدادی از مسئولین تشکل های دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری گفتگو کردیم تا نظر این تشکل ها را در خصوص این موضوع جویا شویم.

مسئولان از مواجه با جوانان ترس دارند/ رئیس دانشگاه حکیم سبزواری به تشکل های دانشجویی اعتقاد ندارد.

امیرحسین پرکشت، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری می‌گوید: علی رغم شعارهایی که مسئولین دولتی می‌دهد در عمل به جوانان هیچ اهمیتی داده نمی‌شود و اگر هم جلسه ای در این خصوص برگزار می‌شود، بدون حضور خود جوانان است.

پرکشت می افزاید: جوانان سرمایه و امیدهای آینده این کشور هستند؛ اما عدم توجه به جوانان و دانشجویان امید را برای آینده کمرنگ می کند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری در خصوص جلسه شورای عمومی شهرستان سبزوار توضیح می دهد: اخیرا شنیدیم جلسه ای با عنوان شورای فرهنگ عمومی سبزوار در موضوع جوانان برگزار شده که متاسفانه هیچ فردی از تشکل های دانشجویی در این جلسه حضور نداشته است و این درحالی است که رئیس دانشگاه حکیم سبزواری هم در این جلسه حضور داشته اند؛ اما تشکل های دانشجویی این دانشگاه بزرگ در سبزوار به این جلسه دعوت نشده اند.

وی می افزاید: اگر این جلسه مربوط به جوانان بوده است؛ چرا جوانان در این جلسه حضور نداشته اند، شاید برخی از مسئولین هنوز خود را جوان می دانند؛ محوریت این جلسه بیان مشکلات جوانان بوده است؛ اما متاسفانه شاهد این بودیم که هیچ نماینده ای از تشکل های دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری در این جلسه حضور نداشته است تا صدای دانشجویان را به گوش مسئولین برساند.

پرکشت ادامه می‌دهد: متاسفانه ریاست دانشگاه حکیم سبزواری خود به تشکل های دانشجویی اهمیتی نمی دهد، ما باید چگونه انتظار داشته باشیم که ایشان به عنوان نماینده دانشجویان این دانشگاه بتواند مشکلات دانشجویان را منتقل کند؛ مسئولینی که در این جلسه حاضر بودند مگر چند بار با جوانان و دانشجویان برخورد داشتند که حالا می خواهند در مورد مشکلات جوانان حرف بزنند و جلسه برگزار کنند؟! این شورا باید به صورت شفاف بیان کند که اعضای پارلمان جوانان سبزوار چه کسانی هستند و چرا این پارلمان تا به امروز معرفی نشده بود و دانشجویان در این پارلمان اصلا چه نقشی دارند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری در پایان گفت: متاسفانه تصاویر جلسه نشان می داد که جلسه ای که با عنوان جوانان برگزار می شود بدون حضور حتی یک جوان است و صرفا مسئولین دور هم جمع شدند؛ مسئولین از مواجه با جوانان ترس دارند.

رئیس و مدیران دانشگاه حکیم سبزواری فقط می‌خواهند دانشجویان سرگرم باشند/ امیدواریم امام جمعه سبزوار دلیل مناسبی برای این بی احترامی به دانشجویان داشته باشد

علیرضا محمدی، عضو شورا مرکزی انجمن اسلامی عدالت‌خواه سبزوار هم در این خصوص می‌گوید: متاسفانه نه رئیس دانشگاه حکیم سبزواری اعتقاد با فعالیت دانشجویی دانشجویان دارد و نه فضای لازم آن را فراهم می‌کند.

محمدی می‌افزاید: از زمان ریاست جناب دکتر مولوی تنها شاهد سیاسی کاری و عدم اولویت بندی در فعالیت دانشجویی هستیم به صورتی که با فعالان سیاسی برخورد انضباطی می‌کنند، نشریات دانشجویی را تهدید و تطمیع می‌کنند، از کانال‌های دانشجویی در بیرون از دانشگاه شکایت می‌کنند و روزگار خود را سپری می‌کنند.

عضو شورا مرکزی انجمن اسلامی عدالت‌خواه سبزوار بیان می‌کند: وقتی در دانشگاه حکیم سبزواری از رئیس دانشگاه تا مدیران بیان می‌کنند که باید برای دانشجو فقط جشن بگیریم تا سرگرم باشد آیا می‌توانند دغدغه فعالیت دانشجویی را ببینند؟! در یک کلام مدت هاست که دانشگاه حکیم از دوران اوج خود فاصله گرفته است و در حال سقوط است چه در صحنه مدیریتی آموزشی و چه عمرانی و چه دانشجویی.

وی می‌افزاید: اما سوالم از امام جمعه به اصطلاح انقلابی سبزوار و اطرافیان پر ادعای ایشان این است که آیا شما به نقش دانشجو اعتقاد دارید؟! یا فقط دانشجویان را برای اعلام موضع در زمان ۹ دی ماه می‌خواهید، امیدوارم امام جمعه محترم سبزوار حتما دلایل لازم به این بی احترامی به فعالان دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری را داشته باشد.

قصه‌ پر غصه‌ جلسات نمادین جهت حل معضلات جوانان تکرار شد
سیدحسین حسینی فرد، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری هم  اظهار می‌کند: جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار با محوریت «بررسی مشکلات جوانان در حوزه های مختلف» درحالی برگزار می‌گردد که هیچ نماینده ای از دانشجویان و تشکل های دانشجویی حضور ندارد.

حسینی اضافه می‌کند: جالب تر این که بیان شده این جلسه باحضور جوانان منتخب شهرستان برگزار شده؛ اما سوال این است، این جوانان منتخب چطور و بر چه معیاری انتخاب شده اند؟ و اینکه آیا نماینده تشکل ها و نهادهای دانشجویی جایگاهی برای حضور دراین جلسه نداشته اند؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار دارد: بازهم شاهد تکرار قصه پر غصه‌ جلسات نمادین جهت برطرف کردن معضلات جوانان هستیم، درحالی که بزرگترین معضل جوانان ما تفکر برخی از همین مسئولین است.

عدم حضور فعالین دانشجویی در این جلسه ناراحت کننده است/ پیش داوری و تشویش اذهان دانشجویان نسبت به رئیس دانشگاه حکیم سبزواری را عادلانه نمی‌دانیم

اقدس سیدی، دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری در خصوص این موضوع  بیان می کند: اینکه دراین جلسه هیچ نماینده ای از فعالین دانشجویی حکیم سبزواری حضور نداشته باشد، بسیار ناراحت کننده است ولی اینکه ما بخواهیم درابتدا بدون جویا شدن از علت این موضوع را به صورت غیرعادلانه به قضاوت بپردازیم و ریاست دانشگاه حکیم را متهم به بی اعتقادی به فعالیت های دانشجویی بکنیم، اصلا کار پسندیده ای نیست.

سیدی ادامه می‌دهد: بنده به عنوان دبیرشورای صنفی دانشگاه به جد می‌توانم بگویم دراکثر فعالیت هایمان تا بدین لحظه آقای دکتر مولوی با ما همکاری داشتند و سبب ایجاد انگیزه در نیروهای داوطلب دانشجویی می‌شدند و همیشه با روی گشاده و نهایت احترام در راستای حل مسائل و فعالیت‌ها پیش قدم هستند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم در پایان می‌گوید: شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری اینگونه پیش داوری‌ها و تشویش اذهان دانشجویی چه درسطح دانشگاه و چه در سطح شهرستان را نسبت به ریاست محترم دانشگاه را عادلانه و منطقی نمی‌داند.

قطعا حضور جوانان در این گونه جلسات می‌تواند به روند بررسی و به سرانجام رسیدن مطالبات جوانان سرعت بخشد، امیدواریم اینگونه جلسات با اقبال بیشتر مسئولین به جوانان در شرایط بهتری برگزار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.