کد خبر : 36112
دیدگاه‌ها برای جدا شدنتان مبارک! بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 8:38
-

جدا شدنتان مبارک!

طرف در گروه یا فضای خصوصی پیام می‌دهد: چرا از فلان نماینده یا مدیر اینقدر انتقاد می‌کنی! می‌گویم: تو از او دفاع کن! ولی به اسم خودت …

گاهی به عنوانِ اَدمین کانال یا پیج، پیام‌هایی از افرادِ ناشناس دریافت می‌کنم که متهممان می‌کنند به ترسیدن! می‌گویند چرا فلان خبر را نمی‌زنی یا از فلان مسئله انتقاد نمی‌کنی! من هم جواب می‌دهم: برادر یا خواهرِ ناشناس! تو حتی در یک پیامِ خصوصی هم جرئت نمی‌کنی اسمت را بنویسی! با اکانت ناشناس پیام می‌فرستی! آن وقت توقع داری من همین حرف‌ها را در رسانۀ رسمی و شناسنامه دار منتشر کنم؟ خودت را از من شجاع‌تر می‌دانی؟

گاهی هم بحثِ ترس نیست! بحثِ خجالت است! طرف در گروه یا فضای خصوصی پیام می‌دهد: چرا از فلان نماینده یا مدیر اینقدر انتقاد می‌کنی! می‌گویم: تو از او دفاع کن! ولی به اسم خودت! وقتی تو حتی خجالت می‌کشی از فلانی دفاع کنی، چطور توقع داری من که رسانه‌ام شناخته شده است خجالت نکشم؟ چه کارنامه‌ای است که حتی دفاع از آن خجالت دارد؟

کارِ مجموعه‌ای که خود را «یاران انقلاب» می‌خواند ـ و در همان ابتدای فعالیتش از هم پاشید ـ از همین جنس بود. افرادی که خود را بزرگان شهرستان و منطقه می‌دانستند در واقع علیه یک دشمن مشترک گرد هم آمدند و در دو انتخاباتی که بسیاری از رقبای جدی نتوانستند واردِ رقابت شوند، پیروز شدند و بعد هم هیچکدامشان مسئولیت دستاوردهایشان را به عهده نگرفتند! حالا چنان کارنامۀ غیرقابل دفاعی دارند که حتی برای ورودِ مجدد به انتخابات، تصمیم گرفته‌اند اسم عوض کنند: «شورای ائتلاف اصولگرایان»!

این نکته هم مغفول نماند که یاران انقلاب، هیچگاه مجوز فعالیت نداشت و مبنای تشکیلش با قانون‌های موجود سازگار نبود، این تغییر اسم یک راه فرار هم برای آنان فراهم کرده بود نسبت به انتقاداتی که رسانه‌ها از بدونِ مجوز بودنشان می‌نوشتند!

یاران انقلاب سبزوار حالا اسم عوض کرده بود تا هم مسئولیت دو نمایندۀ مجلسی را که شهرۀ عام و خاص شده بودند به دوش نکشد هم شورای شهری که سالی دو بار شهردار انتخاب می‌کرد و شهر را معمولاً با سرپرست اداره کرد، هم مسئولیتِ مدیرانی که منسوب به آنان بودند و منصوب شدند و آن‌ها هم کارنامه‌ای ندارند که بتوانند برای انتخاباتِ بعدی از آن‌ها استفاده کنند!

قضیه اما به این راحت نبود و در میانِ یارانِ قدیم و ائتلافِ جدید چنان اختلافی افتاد که با بیانیه‌ای صریح اعلامِ جدایی کردند! اتفاقی قابلِ پیش‌بینی و برایِ ما رسانه‌ها، بسیار طبیعی! حالا یک طرف دوباره قرار است با عنوان یاران انقلاب تشکیل شود، طرفِ دیگر هم با نامِ ائتلافِ اصولگرایان! در موردِ فرقِ این دو، بعداً بیشتر خواهیم نوشت، فعلاً در همین حدِ عرضِ تبریک بسنده می‌کنیم، فقط به جای «پیوندتان مبارک!» باید بگوییم: «جدا شدنتان مبارک!»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.