کد خبر : 9583
دیدگاه‌ها برای جشنواره چهل‌چراغ در سبزوار برگزار می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 شهریور 1394 - 19:18
-

جشنواره چهل‌چراغ در سبزوار برگزار می‌شود

سبزواریان: مسئول نمایندگی کانون‌های مساجد سبزوار گفت: همزمان با دهه کرامت، جشنواره چهل‌چراغ در سبزوار برگزار می‌شود. علیرضا رادمان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری جشنواره چهل‌چراغ همزمان با دهه کرامت در این شهرستان اظهار داشت: این جشنواره برای دومین سال متوالی و با شرکت بیش از ۴ هزار نفر برگزار می‌شود. مسئول

40cheraghسبزواریان: مسئول نمایندگی کانون‌های مساجد سبزوار گفت: همزمان با دهه کرامت، جشنواره چهل‌چراغ در سبزوار برگزار می‌شود.

علیرضا رادمان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری جشنواره چهل‌چراغ همزمان با دهه کرامت در این شهرستان اظهار داشت: این جشنواره برای دومین سال متوالی و با شرکت بیش از ۴ هزار نفر برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی کانون‌های مساجد سبزوار با بیان اینکه این جشنواره با هدف نشر مفاهیم دینی، اشاعه مبانی سبک زندگی ایران اسلامی از نگاه حضرت رضا(ع)، توجه به سیره زندگی امام رضا(ع) و نهادینه‌سازی فعالیت‌های مذهبی در زندگی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این جشنواره احادیثی از امام رضا(ع) بین علاقمندان به سیره اهل بیت(ع) توزیع می‌شود و شرکت‌کنندگان با حفظ این احادیث در آزمون‌‌های جشنواره شرکت می‌کنند.

رادمان با بیان اینکه در جشنواره امسال بیش از ۵ هزار حدیث رضوی بین شرکت‌کنندگان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۴ هزار نفر برای شرکت در آزمون کتبی این جشنواره اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده‌اند که امیدواریم با توجه به تعداد احادیث توزیع شده این میزان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه این اعضا از بین ۶۵ کانون روستایی و ۱۸ کانون شهری برای شرکت در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تعداد ۳ هزار نفر از شرکت‌کنندگان از کانون‌های روستایی و بخش‌های تابعه سبزوار و شهرستان‌های خوشاب و داورزن و تعداد یک هزار نفر از شرکت‌کنندگان از کانون‌های شهری شهرستان سبزوار در دو بخش خواهران و برادران در این آزمون شرکت می‌کنند.

مسئول نمایندگی کانون‌های مساجد سبزوار با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما تشکیل دبیرخانه‌ای مستقل برای این جشنواره بود، عنوان کرد: دبیرخانه‌ این جشنواره در مشهد تشکیل شده و امسال نیز جشنواره چهل‌چراغ در قالب جشنواره ملی محراب ویژه کانون‌های مساجد در سطح کشور برگزار شد که با توجه به اینکه برگزاری این جشنواره از ابتکارات شهرستان سبزوار بود، ما به صورت مستقل این برنامه را برگزار کردیم و برگزیدگان جشنواره سبزوار به جشنواره محراب معرفی می‌شوند.

رادمان با تاکید بر اینکه پیگیری ما در زمینه استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره در شهرستان سبزوار ادامه دارد، افزود: جشنواره چهل‌چراغ پر مخاطب‌ترین جشنواره در بین جشنواره‌های امام رضا(ع) است و همه ساله با استقبال پرشوری از سوی مردم و علاقمندان به معارف اهل بیت (ع) روبه‌رو می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.