کد خبر : 19251
دیدگاه‌ها برای حکیم سبزواری از معماران فلسفه اسلامی است بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اسفند 1397 - 10:30
-

حکیم سبزواری از معماران فلسفه اسلامی است

ایرنا  استاد فلسفه دانشگاه تهران گفت: حکیم سبزواری یکی از معماران فلسفه اسلامی است که نقش برجسته ای در شکل گیری آن داشته است. دکتر امیر عباس علیزمانی روز چهارشنبه در همایش ملی حکیم حاج ملاهادی سبزواری افزود: این فیلسوف بزرگ در متن فلسفه اسلامی قرار دارد و به همراه ملاصدرا و علامه طباطبایی به

ایرنا
 استاد فلسفه دانشگاه تهران گفت: حکیم سبزواری یکی از معماران فلسفه اسلامی است که نقش برجسته ای در شکل گیری آن داشته است.

دکتر امیر عباس علیزمانی روز چهارشنبه در همایش ملی حکیم حاج ملاهادی سبزواری افزود: این فیلسوف بزرگ در متن فلسفه اسلامی قرار دارد و به همراه ملاصدرا و علامه طباطبایی به سنتی تعلق دارند که حکمت متعالیه است.
وی اظهار داشت: حکیم سبزواری در درون یک سنت فلسفی با پیشینه یک هزار ساله قرار دارد و یکی از مهمترین شارحان حکمت متعالیه ملاصدرا است. 
استاد فلسفه دانشگاه تهران گفت: حکیم سبزواری افزون بر اینکه فیلسوف و شارح است دیدگاه ها و نظریه های ابتکاری و ابداعی خوبی دارد.
وی ادامه داد: حکیم سبزواری حکمت پیچیده متعالیه را به نظم درآورده که کار دشواری است و شرح منظومه وی به منزله کتاب درسی در دانشگاهها و حوزه علیمه بحث و تدریس می شود.
دکتر علیزمانی با اشاره به ذوق شعری این حکیم فرزانه گفت: وی دیوان پرشور و پردردی دارد و از قالب های شعری غزل، ترجیع بند و رباعیات سروده هایی داشته و شرحی بر مثنوی نیز نوشته است. 
وی افزود: حکیم سبزواری راه رسیدن به معنا را پیوند دل و عقل می دانست که خود به آن رسیده بود.
استاد فلسفه دانشگاه تهران اظهار داشت: حکیم سبزواری انسانی پاک، زلال و معلم فلسفه و فردی فلاحت پیشه و کشاورز بود لذا از نظر اقتصادی وابسته نبوده است.
مراسم بزرگداشت حکیم حاج ملا هادی سبزواری روزهای هشتم و نهم اسفند ماه در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.