کد خبر : 10024
تاریخ انتشار : شنبه 28 شهریور 1394 - 19:05
-

خانه حمید سبزواری «خانه شاعران سبزوار» می‌شود

احمد مسجد جامعی به همراه تهرانگردان،به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت شهریار،‌‌ به دیدار شاعران و ادیبان رفت. به گزارش فارس، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران،‌ تهران گردی این هفته خود را در روز شعر و ادب فارسی، به این رویداد مهم و دیدار با شاعران اختصاص داد. او

masjedjamei-sabzevari01احمد مسجد جامعی به همراه تهرانگردان،به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت شهریار،‌‌ به دیدار شاعران و ادیبان رفت.

به گزارش فارس، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران،‌ تهران گردی این هفته خود را در روز شعر و ادب فارسی، به این رویداد مهم و دیدار با شاعران اختصاص داد.

او از بازدید محله های تهران و آثار تاریخی و مردمانش به سراغ شاعرانی رفت که سال ها قلم به دست گرفتند و برای ادبیات این کشور،‌واژه واژه غزل و ترانه گفتند و اشعار سرزمین های دور را برای اهالی شعر،‌ترجمه کردند.

در تقویم رسمی کشور،‌ بیست و هفتم شهریورماه به نام «شهریار» و روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی ثبت شده است و همین امر سبب شد تا شاعران میزبان عضو شورای اسلامی شهر تهران باشد.

وی در این تهران‌گردی به منزل حمید سبزواری نیز رفت. شاعری که در بستر بیماری است و به گفته خانواده اش، چند صباحی است که مثل امروز شاد و پرانرژی به بیان خاطراتش نپرداخته است.

مسجدجامعی، حمید سبزواری را پیشگام شعر انقلاب معرفی کرد و پس از صحبت های خانواده این شاعر درباره خانه حمید سبزواری در سبزوار، که قرار است پس از بازسازی و مرمت به خانه شاعران سبزوار بدل شود، خاطرنشان کرد: نام شاعر و فضای خانه جزو سرمایه های معنوی شهر است که باید حفظ شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس یکشنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۵:۲۲

سلام
– ای کاش مسئولان شهر ما هم تحرکی و تفکری داشتند و خانه استاد سبزواری در سبزوار را به خانه شعر و سرود انقلاب اسلامی تبدیل می کردند. که از همه نظر برای سبزوار خوب بود. این خانه موزه باید در زادگاهش سبزوار راه اندازی شود. مسئولان باید قبل از این که تهرانی ها کاری کنند اسناد کتاب ها و کارهای استاد را برای خانه موزه اش در سبزوار بگیرند.
چنانکه خودش چند سال پیش گفته بود بود خانه اش در سبزوار به مرکز فرهنگی تبدیل شود. اما متاسفانه باز هم مسئولان هیچ پیگری نکردند.

نظرات بسته شده است.