کد خبر : 15710
دیدگاه‌ها برای خرید خانه‌های تاریخی در دستور کار شهرداری سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 شهریور 1397 - 16:37
-

خرید خانه‌های تاریخی در دستور کار شهرداری سبزوار

سخنگو و رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: با هدف احیای خانه‌های تاریخی و رونق گردشگری خرید خانه‌های تاریخی در دستور کار شهرداری این شهر قرار می‌گیرد. به گزارش ایسنا، مسعود پسندیده در نشست خبری شورای شهر با اصحاب رسانه سبزوار اظهار کرد: یکی از راه‌های نجات بافت تاریخی شهر، حفظ

سخنگو و رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: با هدف احیای خانه‌های تاریخی و رونق گردشگری خرید خانه‌های تاریخی در دستور کار شهرداری این شهر قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، مسعود پسندیده در نشست خبری شورای شهر با اصحاب رسانه سبزوار اظهار کرد: یکی از راه‌های نجات بافت تاریخی شهر، حفظ بناهای تاریخی آن است و موضوع احیای خانه‌های تاریخی با همکاری شورای شهر، شهرداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

پسندیده افزود: تملک خانه تاریخی اولیا، مصوبه‌ای در شورای  اسلامی دوره چهارم بود که در کمیته انطباق آن موقع فرمانداری رد شد،بر همین اساس خرید این خانه تاریخی در شورای اسلامی دوره پنجم نیز مصوبه‌ای داشت که لایحه آن را شهرداری تهیه نموده بود.

وی تصریح کرد:  خانه تاریخی اولیا که علاوه بر مصوبه شورای پنجم و لایحه شهرداری، قبلا هم مصوبه کمیسیون فرهنگی و گردشگری داشت در آخرین روزی کاری سال گذشته در ۲۸ اسفند خریداری شد.

سخنگو و رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار درباره خرید خانه‌های تاریخی در سال جاری افزود: شهرداری و همکاران شورا قول‌های مساعدی در این باره دادند و رایزنی‌ها برای خرید حداقل دو خانه تاریخی دیگر در سال جاری در دست اقدام است.

پسندیده افزود: در بودجه سال ۹۷ مبلغ ۳۰ میلیارد ریال به فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری این شهر اختصاص یافته و همچنین سه درصد بودجه شهرداری طبق قانونی در بحث گردشگری هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: تبدیل شهر تاریخی سبزوار از گذرگاه به مقصد گردشگری، اولویت نخست کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای شهر است و در این راستا هر سرمایه‌گذاری که در این بخش هزینه کند، شهرداری سبزوار برابر با میزان هزینه سرمایه‌گذار در طرح‌های گردشگری مشارکت می‌کند.

سخنگوی شورای شهر سبزوار افزود: تقویم فرهنگی شهر سبزوار نیز تهیه شده و برای تایید به شهرداری و اداره فرهنگی و هنری ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه نمایش و تئاتر در سبزوار مورد غفلت قرار گرفته، گفت: هم اینک سه گروه در این حوزه دارای مجوز هستند که شورای شهر از آن‌ها حمایت مالی می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر با اشاره به تاخیر در احداث المان حمید سبزواری افزود: احداث المان پدر شعر انقلاب اسلامی مورد بی مهری دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به انتخاب هیات رئیسه جدید شورای شهر سبزوار اظهار کرد: جوانگرایی و علم نگری از ویژگی‌ها این هیات رئیسه است تا با تجربه اعضای شورا علاوه بر پیگیری و انجام وظایف شورای شهر، نظارت بیشتر بر مجموعه شهرداری انجام شود.

پسندیده افزود: برخلاف برخی نگرش‌ها، تغییر و تضعیف شهردار سبزوار از برنامه‌های هیات رئیسه جدید نیست و شورا با حمایت همه جانبه شرایط اینکه شهردار با قوت به کار ادامه دهد را فراهم می کند.

سخنگوی شورای شهر سبزوار افزود: راه‌اندازی سامانه اطلاع رسانی و سایت شورا در دستور کار قرار دارد تا مردم ضمن برقراری ارتباط بی واسطه، نسبت به طرح‌ها و موضوعات مطرح شده شورا نظرسنجی کنند.

پسندیده ادامه داد: تشکیل شورای ادوار در دستور کار هیات رئیسه جدید است تا از تجربیات آن‌ها استفاده شود و راه‌اندازی مرکز مطالعات و پژوهش‌ها در دستور کار هیات رئیسه قرار دارد.

وی گفت: با وجود برخی مشکلات اقتصادی، فعالیت‌های عمرانی شهرداری سبزوار متوقف نشده چنانکه بازگشایی کوی گل افشانی یکی از مطالبات ۲۰ ساله ساکنان این محله بود که شهرداری با وجود هزینه‌های زیاد نسبت به بازگشایی محور اقدام کرد.

پسندیده گفت: همچنین بزرگراه ابریشم به طول ۳.۷ دهم کیلومتر از میدان خلیج فارس تا تقاطع  دادگستری در دست اجرا است.

وی اظهار کرد: برای افزایش شور و نشاط شهروندان و کودکان شهربازی سرپوشیده با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در محل پارک شادی در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و با هزینه ۳۰ میلیارد ریال ایجاد می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.