کد خبر : 30064
دیدگاه‌ها برای دام‌های عشایر سبزوار در مقابل تب برفکی واکسینه شدند بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 9:29
-

دام‌های عشایر سبزوار در مقابل تب برفکی واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: ۲۰ هزار راس دام عشایری در سطح این شهرستان با اجرای طرح واکسیناسیون گسترده به طور رایگان علیه بیماری دامی تب برفکی ایمن‌ شدند. دکتر ولی‌الله جغتایی افزود: واکسیناسیون همه دام‌ها به ویژه در مناطق عشایری با توجه به اهمیت حفظ سرمایه دامی و پیشگیری از بروز بیماری‌های عفونی واگیردار، در

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: ۲۰ هزار راس دام عشایری در سطح این شهرستان با اجرای طرح واکسیناسیون گسترده به طور رایگان علیه بیماری دامی تب برفکی ایمن‌ شدند.

دکتر ولی‌الله جغتایی افزود: واکسیناسیون همه دام‌ها به ویژه در مناطق عشایری با توجه به اهمیت حفظ سرمایه دامی و پیشگیری از بروز بیماری‌های عفونی واگیردار، در فهرست اولویت‌های عملیاتی شبکه دامپزشکی قرار دارد. 

وی ادامه داد: بر همین اساس اجرای طرح واکسیناسیون گسترده در منطقه سبزوار که به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های دامپروری و پرورش طیور در خراسان رضوی شناخته می‌شود اهمیت و حساسیت مضاعف دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: ایمن‌سازی جمعیت دامی در قالب طرح جاری واکسیناسیون، اقدامی لازم و موثر نه تنها برای حفظ و تداوم اشتغال در این حوزه بلکه برای کمک به حفظ استمرار توسعه پایدار در زیربخش پرورش دام و طیور به منظور تامین گوشت سالم مورد نیاز جامعه است.

جغتایی افزود: عشایر دامدار سبزوار ۲۱ درصد از گوشت مورد نیاز این شهرستان را با تولید سالانه افزون بر ۸۰۰ تن گوشت قرمز تامین می‌کنند.

۲۵۰ هزار راس دام سبک، ۱۳ هزار راس دام سنگین و سه هزار نفر شتر در شهرستان سبزوار وجود دارد.

عشایر سبزوار در قالب هشت طایفه ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز و همچنین سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

همچنین ۳۲۳ واحد مرغداری با ظرفیت تولید سالانه سه میلیون و ۵۳۰ هزار قطعه جوجه در سبزوار دایر است. این شهرستان همچنین دارای ۱۳ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۲۶۱ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ و یک واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت ۳۵ هزار قطعه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.