دیدگاه‌ها برای درختانی که غیب می‌شوند بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 19:30
-

مرثیه‌ای بر فضای سبزِ این شهر (بخش دوم):

مهدی مقصودی

درختانی که غیب می‌شوند

قطعِ درختان توسط عوامل شهرداری، مصداق ضرب‌المثل «کدخدای دِه که مرغابی بود…» است …

چندی پیش در خبرها آمده بود که: «بیش از ۱۵۰ اصله درخت ۸ الی ۱۴ ساله کاج در محدودهٔ بزرگراه ابریشم شبانه توسط عوامل شهرداری قطع شده است».

هر چند در کمتر از ۲۴ ساعت روابط عمومی شهرداری سبزوار اعلام که: «شهردار سبزوار به فوریت دستورات لازم جهت پیگیری و روشن شدن ابعاد مختلف موضوع و متعاقباً انجام اقدامات قانونی، اداری و قضایی و برخورد با متخلفین را صادر نموده‌اند.» ولی با وجود گذشت سه هفته از این رخداد عجیب و ناگوار، هنوز هیچگونه اطلاع‌رسانی درباره این عمل زشت صورت نگرفته است؛ در این خصوص تأمل در چند نکته ضروری است:

اول: قطعِ درختان توسط عوامل شهرداری، مصداق ضرب‌المثل «کدخدای دِه که مرغابی بود…» است چرا که شهرداری با واسطه سازمان پارک‌ها متولی نگهداری از فضای سبز شهر است.

دوم: قطع درختان در فضای متعلق به شهرداری انجام گرفته است، پس پیدا کردنِ دستوردهندگان و مباشرین این‌کار، حداقل برای شهرداری کار سختی نیست، مگر این‌که پشت پردهٔ این ماجرا، اعضای شورا، مدیران شهرداری، مسئولین شهری یا متنفذان شهر باشند که در این صورت این ماجرا هم مثل بسیاری دیگر از موضوعات، مشمولِ مرور زمان خواهد شد و به فراموشی سپرده خواهد شد.

سوم: شهرداری اولین بار نیست که دست به این کار می‌زند؛ سال‌ها پیش هم درختان میدان لاله به‌یک‌باره غیب شدند و تاکنون کسی به مردم توضیح نداده است که سرنوشت این درختان چه شد؟ یا پایین‌تر از میدان نقابشک، کاجستانی وجود داشت که هزاران درخت را در خود جای داده بود ولی اکنون جز معدودی از آن درخت‌ها از بقیه هیچ اثری باقی نمانده است و تبدیل به فضاهای تجاری شده است!

🔹نکته پایانی: از دستگاه قضایی سبزوار و نیز شهردار سبزوار که به‌تازگی بر مسند شهرداری تکیه زده‌اند انتظار می‌رود که با ورود و برخورد جدی با عوامل قطعِ درختان، یک‌بار برای همیشه با بالا بردن هزینهٔ این کارِ غلط، درس عبرتی برای دیگران بسازند تا بلکه این رویهٔ غلط برای همیشه در سبزوار منتفی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.