کد خبر : 4557
دیدگاه‌ها برای در نظام پژوهش و ارزشیابی آموزش و پرورش باید تحول صورت گیرد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1393 - 16:25
-

در نظام پژوهش و ارزشیابی آموزش و پرورش باید تحول صورت گیرد

سبزواریان: عضو شورای تألیف کتب درسی آموزش و پرورش گفت: در نظام پژوهش و ارزشیابی آموزش و پرورش باید تحولی بزرگ صورت گیرد. دکتر میترا دانشور در جمع معلمان سبزوار با بیا ن این مطلب افزود: باید در مدارس، تفکر پرورش یافته و از تمرکز بر حافظه ی دانش آموزان دور شویم. وی با اشاره

mitra-daneshvarسبزواریان: عضو شورای تألیف کتب درسی آموزش و پرورش گفت: در نظام پژوهش و ارزشیابی آموزش و پرورش باید تحولی بزرگ صورت گیرد.

دکتر میترا دانشور در جمع معلمان سبزوار با بیا ن این مطلب افزود: باید در مدارس، تفکر پرورش یافته و از تمرکز بر حافظه ی دانش آموزان دور شویم.

وی با اشاره به دانشمندان بزرگ در سال های اخیر خاطر نشان کرد: در کشور ما کمتر متفکر و اندیشمند دیده می شود.

وی با اشاره به برنامه ی درسی ملی تصریح کرد: برنامه ی درسی پرورش تفکر؛ در تمامی کشورها ممکن است از نظر روش یکسان باشد ولی از نظر تفکر متفاوت است.

این مؤلف کتب درسی دوره ی اول متوسطه ادامه داد: اگر معلمی مشاهد کرد هویت کلامی در حال شکل گیری است بداند که تعامل بین او و دانش آموزان به درستی در حال انجام است.

دکتر دانشور با اشاره به هویت و هویت بخشی دانش آموزان تصریح کرد: هویت باید با تمام ویژگی ها اعم از بعد اقتصادی، حرفه ای، اخلاقی، علمی، فن آوری و زیباشناختی همراه باشد.

وی تحقق آگاهانه و اختیاری را رسیدن به حیات طیبه دانست و گفت: رسیدن به حیات طیبه رسیدن به تمام آرمان های بشری خواهد بود.

مؤلف کتاب تفکر و پژوهش با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در این کتاب افزود: والدین نباید در پژوهش دانش آموزان دخالت کنند و در صورت ضعف آنان؛ کمکی به دانش آموز نباید صورت بگیرد.

مؤلف کتاب سبک زندگی با اشاره به روش تعاملی در کلاس ادامه داد: اگر محیط کلاس درس در اختیار دانش آموز قرار نگیرد؛ بازده لازم آموزشی وجود نخواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به تحول آموزش در آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: راهبری و مدیریت پژوهش و ارزشیابی، تغییر در نظام ارزشیابی، تحول در نظام درسی و نیروی انسانی و تجهیزات و فضای آموزشی باید مورد نظر باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.