کد خبر : 11699
دیدگاه‌ها برای دولت یازدهم توجه ویژه ای به حوزه پژوهش دانشگاهها دارد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 دی 1394 - 23:23
-

دولت یازدهم توجه ویژه ای به حوزه پژوهش دانشگاهها دارد

سبزواریان: معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت یازدهم توجه خوبی به حوزه پژوهش دانشگاهها دارد و در این زمینه اعتبار مناسبی در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است. به گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عرضه توانمندی های شرکت های صنعتی و دانش بنیان سبزوار

majid-sedighi01سبزواریان: معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت یازدهم توجه خوبی به حوزه پژوهش دانشگاهها دارد و در این زمینه اعتبار مناسبی در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عرضه توانمندی های شرکت های صنعتی و دانش بنیان سبزوار اظهارکرد: حوزه پژوهش دانشگاهها نیاز به نگاه نو دارد.

وی با اشاره به توسعه کمی مراکز آموزش عالی در سالهای گذشته افزود: بخشی از این رشد بی هدف بوده بطوریکه امروز با صندلی های خالی در برخی دانشگاهها مواجه شده ایم.

وی گفت: در طرح آموزش عالی، جمعیت دانشجویی و رشته ها با توجه به ظرفیت و مزیت های هر منطقه مشخص شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: باید با پیوند پژوهش و صنعت، اشتغال و سرمایه های اجتماعی و رشد کشور را فراهم نمائیم.

وی با اشاره به اهمیت مراکز دانش بنیان اظهار کرد: هزینه ایجاد اشتغال در مراکز دانش بنیان و علم و فناوری بسیار کمتر از هزینه ایجاد شغل در سایر موارد است.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی و علمی این شهرستان گفت: سبزوار یکی از مراکز فرهنگی ایران است که از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار بوده و در کنار جاده اصلی ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه قرار دارد.

احمد برادران افزود: این شهرستان با پیشینه و قدمت هفت هزار ساله مشاهیر و بزرگان بسیار همچون حاج ملاهادی سبزواری، بیهقی و دکتر علی شریعتی را پرورش داده است.

وی از سبزوار به عنوان یک قطب دانشگاهی در شرق کشور نام برد و اظهار کرد: حدود ۳۶ هزار دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این شهرستان در حال تحصیل هستند.

وی داشتن حدود ۸۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاههای سبزوار و انبوه دانش آموختگان دانشگاهی این شهرستان را فرصت خوبی برای دانش افزایی و رشد علم و صنعت دانست.

فرماندار سبزوار ایجاد دانشگاههای فناوری های نوین را اقدام ابداعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد و گفت: این دانشگاهها ارتباط دانشگاهیان را با جامعه و بخش صنعت برقرار می کند.

برادران افزود: دولت یازدهم به راه اندازی مراکز رشد و فناوری در دانشگاهها توجه ویژه ای دارد زیرا دانش و فناوری عامل توسعه و پیشرفت کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.