کد خبر : 4978
دیدگاه‌ها برای دومین مجمع خیرین مدرسه ساز استان در سبزوار افتتاح شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 دی 1393 - 20:38
-

دومین مجمع خیرین مدرسه ساز استان در سبزوار افتتاح شد

سبزواریان: با حضور جمعی از خیرین مدرسه ساز  دومین مجمع خیرین مدرسه ساز در سبزوار افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار همزمانی این افتتاح و آغاز میلاد با سعادت پیامبر اعظم را به فال نیک گرفت و گفت: سبزوار همچون دیگر

khayerin01سبزواریان: با حضور جمعی از خیرین مدرسه ساز  دومین مجمع خیرین مدرسه ساز در سبزوار افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار همزمانی این افتتاح و آغاز میلاد با سعادت پیامبر اعظم را به فال نیک گرفت و گفت: سبزوار همچون دیگر برنامه های خود پیشرو در تشکیل و دریافت مجوز مجمع خیرین سبزوار به عنوان دومین مجمع استان پس از  مشهد مقدس بوده است .

دکتر مرتضی بینش ادامه داد: به اعتقاد اقتصاد دانان؛ هیچ سرمایه ای بالاتر از سرمایه ی انسانی نیست و سرمایه گذاری در سرمایه ی انسانی؛ بزرگ ترین و مؤثرترین نوع سرمایه گذاری است و این مجمع  بال پرواز ی مدیریت آموزش و پرورش در جهت احداث مراکز آموزشی خواهد بود.

وی ضمن اظهار امیدواری از گسترش فعالیت این مجمع در سطح سبزوار بزرگ گفت:  وجود این مجمع خواهد توانست علاوه بر جذب کمک های خیرین مدرسه ساز  ساماندهی و نظارت لازم بر کمک های خیرین را داشته باشد.

وی افزود: اگر قرار است جامعه ای مقتدر داشته باشیم باید مدارس غنی داشته باشیم و شایستگی هر نظام اجتماعی به تصویری است که آن جامعه از آینده دارد و افرادی که ذهنشان بسترسازی برای رشد و اعتلای فرزندان جامعه است از ارزشمندترین امور است.

معاون پشتیبانی و مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز با ذکر سیر تاریخی تعاریف خیر از دیدگاه اندشمندانی چون افلاطون، ارسطو، ابن سینا و امام سجاد(ع) گفت: خداوند در سوره بقره می فرماید؛ خداوند هر کسی را که بخواهد حکمت دهد و هر که را حکمت داد؛ خیر کثیر عطا می کند و این حقیقتی است که خردمندان بدان آگاه هستند.

حسن محرابی با اشاره به برخی توانمندی های مجمع خیرین خاطر نشان کرد: این مجمع می تواند کمک های کوچک و بزرگ خیرین را ساماندهی کند .

وی ادامه داد: متأسفانه با توجه به گسترش شهر سبزوار و همچنین اجرای برنامه ۶-۳-۳  در سال جاری با کمبود شدید فضای آموزشی روبرو هستیم که سال آینده به دلیل ۳پایه شدن دوره ی متوسطه ی اول این کمبودها افزایش می یابد.

وی  با اشاره به عمر بالای بناهای آموزشی در سطح شهر گفت: متاسفانه ۴۰درصد از بناهای موجود آموزشی این شهر فرسوده و درحال تخریب است.

مدیر بنیاد مشایخی نیز در این مراسم تشکیل این مجمع در سبزوار را یک ضرورت دانست و گفت: مدیریت آموزش و پرورش سبزوار برای خیرین راه را به خوبی باز کرده است و بستر سازی مناسبی برای ورود خیرین به امر مدرسه سازی شده است.

مهندس حسن مشایخی ضمن ابراز تأسف از کمبودهای فراوان بناهای آموزشی در سبزوار اظهار امیدواری کرد: با ایجاد این مجمع؛ کمک های خیرین در بعد مدرسه سازی با کیفیت بهتری در سبزوار اجرا شود.

وی گفت: بنیاد مشایخی تاکنون سه آموزشگاه و یک واحد نگهداری کودکان بی سرپرست در سبزوار را احداث کرده و با توجه به نیاز مبرم شرق شهرستان، در آینده ای نزدیک پس از عقد قرارداد، احداث یک واحد آموزشی ۸کلاسه در این منطقه ی را آغاز خواهیم کرد.

پدر شهیدان فتاحی نیز گفت: تمام فقها مجوز ذکات را به مدرسه سازی داده اند و بهترین الگوی ما رسول الله است که اولین کار پیامبر در بدو ورود به مدینه پایگاهی برای کسب علم و عبادت خدا به نام مسجد قبا ساخت.

وی افزود: مقام معظم رهبری می فرماید؛ ما باید نه فقط در ۴رکعت نماز خواندن بلکه در رفتار، گفتار، معاشرت، معامله و در همه ی امور به پیامبر ارکم(ص) اقتدا و تأسی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: علی(ع) می فرماید؛ علم و دانش قدرت است و هر که به آن دست یابد؛ مسلط شود و هر که به آن دست نیابد بر او مسلط می شوند و در جایی دیگر می فرماید: دو دسته نمی میرند؛ کسانی که پس از خود کارهای خیری را بجا گذارد و کسانی که حکمتی به یاد ماندی را نشر می دهند.

وی با ذکر این که خیرین تاجر هستند، یاد آوری نمود، خداوند در سوره ی فاطر می فرماید: به یقین کسانی که کتاب خدا را همواره تلاوت می کنند و نماز را به پا داشته و از آنچه به آن ها روزی کرده ایم نهان و آشکار انفاق نمودند، تجارتی را امید دارند که هرگز کساد و زیان ندارد.

شایان ذکر است علی مهری یکی از پیش کسوتان عرصه ی علم و ادب به عنوان مسؤول مجمع خیرین مدرسه ساز به معرفی خیرین مدرسه ساز پرداخت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.