کد خبر : 7309
دیدگاه‌ها برای دکتر شریعتی پدیا بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 فروردین 1394 - 23:51
-

دکتر شریعتی پدیا

روزنامه شرق – پوریا عالمی: علی شریعتی در روستای کاهک، در کویر مزینان، در شهر سبزوار، در شهر مشهد، در خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و به‌طورکلی در سرزمین ایران، به‌طورکلی‌تر در منطقه خاورمیانه، حتی در حومه، در دانشگاه سوربن فرانسه، در فرانسه به‌طورکلی، در زندان قزل‌قلعه، در ساوت‌همپتون، در دمشق و در شش‌جای دیگر اولین دکتر و

روزنامه شرق – پوریا عالمی: علی شریعتی در روستای کاهک، در کویر مزینان، در شهر سبزوار، در شهر مشهد، در خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و به‌طورکلی در سرزمین ایران، به‌طورکلی‌تر در منطقه خاورمیانه، حتی در حومه، در دانشگاه سوربن فرانسه، در فرانسه به‌طورکلی، در زندان قزل‌قلعه، در ساوت‌همپتون، در دمشق و در شش‌جای دیگر اولین دکتر و به‌طورکلی تنها دکتر علی شریعتی بود.

دکتر به‌مثابه دکتر
طبق خاطرات منتشرشده در کتاب «طرحی ازیک‌زندگی»، دکتر شریعتی، اولین دکتری بود که از خارج به مزینان برگشت – تا آن‌موقع دکترها برنمی‌گشتند – و مردم فکر می‌کردند دکتر شریعتی واقعا دکتر شده و توقع داشتند حال که دکتر شریعتی دکتر شده پس باید به درد مردم برسد. شریعتی هم که دید نمی‌تواند به آن درد مردم برسد تصمیم گرفت به این درد مردم برسد.

دکتر به‌مثابه درد
بدبختی مردم دردی نداشتند و اگر داشتند خودشان نمی‌دانستند درد می‌کند. دکتر شریعتی در نخستین سخنرانی‌اش گفت‌: ای مردم چشم‌هاتان چقدر قرمز شده. مردم گفتند آقای دکتر درد هم می‌کنه؟ و دکتر شریعتی هزارتا سخنرانی کرد که دل مردم را به درد بیاورد، مردم در آخر فهمیدند دلشان درد می‌کرده اما آنها دستمال را به سرشان بسته‌اند.

دکتر به‌مثابه انگشت درد
برای همین دکتر شریعتی دست گذاشت روی جاهای مختلف مردم و مردم دیدند دکتر شریعتی دست روی هر جایی‌شان می‌گذارد، درد می‌کند.

دکتر به‌مثابه نسخه
دکتر شریعتی هرچند دکتر نبود و دکترا داشت اما معتقد بود دکتر باید نسخه بنویسد. به‌همین‌دلیل در تمام کتاب‌هایش برای مردم نسخه نوشت.

دکتر به‌مثابه درمان
دکتر شریعتی تنها دکتر شریعتی در جهان است که برای جامعه هم درد است و هم درمان و هم برانکار و هم بستری و هم اتاق عمل و هم اتاق ریکاوری و هم ترخیص.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.