کد خبر : 31615
دیدگاه‌ها برای رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان قطعی است بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 خرداد 1401 - 8:24
-

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان قطعی است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان قطعی است و هیچ مانعی در مسیر تحقق آن وجود نخواهد داشت.

حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه چهارشنبه در دیدار با فرهنگیان شهرستان سبزوار افزود: امسال ۳۸ هزار میلیارد برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: دولت برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان مشخص کرده بود که مجلس ۱۳ هزار میلیارد تومان دیگر به این مقدار اضافه کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه فرهنگیان و معلمان در دوران کرونا میدان‌داری کردند و مجلس از این ایثار و مجاهدت فرهنگیان صمیمانه تشکر می‌کند.

حاجی بابایی افزود: یکی از اولویت‌های دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی باید توجه به آموزش و پرورش باشد و تا این نهاد تمام عیار دیده نشود همچنان باید برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هزینه زیادی کرد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: مجلس این  ارز را نه برای مردم بلکه تنها برای برای دولت حذف کرده و دولت مکلف است دارو و نان را با این ارز در  اختیار مردم قرار دهد.

رئیس کمیسیون‌ برنامه و بودجه مجلس با اشاره به این که بزرگترین خطر بودجه سال‌های گذشته تورم‌زایی آن بود افزود: بودجه امسال به گونه‌ای نوشته شد که تورم‌زا نباشد.

حاجی بابایی افزود: بودجه ۱۴۰۱ در لایحه، ١٣٧ هزار میلیارد تومان کسری منابع داشت به نوعی که هزینه‌ها از درآمدها بیشتر بود اما در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روی این موضوع کار شد چنانکه بودجه امسال دولت حتی یک ریال کسری ندارد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات چشمگیر در بودجه سال جاری اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای هفت میلیون نفر از افراد فاقد بیمه که زیر پوشش نهادهای کمیته امداد و بهزیستی نیستد از این موارد است و در این راستا طی سه ماه نخست امسال تاکنون سه میلیون نفر از افراد فاقد پوشش زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند.  

رئیس کمیسیون‌ برنامه و بودجه مجلس گفت: همچنین به منظور حمایت از بیماران صعب العلاج در خانواده‌های محروم و ضعیف برای نخستین بار صندوق بیماری‌های صعب العلاج با پنج هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۲۰ هزار میلیارد تومان وام با سود چهار درصد تشکیل و اساسنامه آن نوشته می‌شود که امسال بیماران صعب العلاج زیر پوشش قرار این صندوق قرار می‌گیرند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.