کد خبر : 1743
دیدگاه‌ها برای ایجاد رشته‌های جدید مهندسی در دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 11:19
-

ایجاد رشته‌های جدید مهندسی در دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار

سبزواریان.کام: رئیس دانشگاه فناوری‌های نوین شهرستان سبزوار با اشاره به اینکه دانشگاه های فناوری های نوین جزو دانشگاه های نسل سوم است گفت: رشته‌های جدید مهندسی در دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار ایجاد می شود. محمد ابراهیمی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با بیان اینکه کلیه دانشگاه‌های قدیم صرفاً آموزش محور بوده‌اند، اظهار کرد: بعد از این

suntسبزواریان.کام: رئیس دانشگاه فناوری‌های نوین شهرستان سبزوار با اشاره به اینکه دانشگاه های فناوری های نوین جزو دانشگاه های نسل سوم است گفت: رشته‌های جدید مهندسی در دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار ایجاد می شود.

محمد ابراهیمی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با بیان اینکه کلیه دانشگاه‌های قدیم صرفاً آموزش محور بوده‌اند، اظهار کرد: بعد از این دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای پا به عرصه ظهور گذاشتند که هدف آن‌ها نیز بیشتر بحث مهارت بود و درحال حاضر هم دانشگاه‌های فناوری‌های نوین که بیشتر به دانشگاه‌های نسل سوم مشهور هستند، علاوه برآموزش بخش‌های مهارت راهم تقویت می‌کنند.
وی تصریح کرد: هدف از ایجاد اینگونه دانشگاه‌ها، پرورش فارغ التحصیلانی است که خودشان نیز بتوانند موجب ایجاد بازار کار شده و با تشکیل شرکت‌های مختلف تولید کشور را به سمت توسعه پایدار سوق دهند.

وی از ایجاد رشته جدیدی تحت عنوان علوم مهندسی در این دانشگاه خبر داد و افزود: این رشته تحصیلی درحال حاضر تنها در تهران و دانشگاه فناوری‌های نوین تدریس می‌شود و در چهار رشته مهندسی ریاضی، مهندسی فیزیک، مهندسی محاسبات و مهندسی علوم زیست محیطی فعالیت می‌کند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: دانشجو پس از پذیرفته شدن در این دانشگاه، باید به مدت دو سال دروس دوره پایه را بخواند و بعد با انتخاب خوشه‌های تخصصی رشته مورد نظر خود و گذراندن آن و فارغ التحصیل شدن در واقع از علوم پایه قوی برخوردار بوده و نیز با اصول مهندسی آشنا است.

این مدیر دانشگاه تصریح کرد: در دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار با انجام کارهای فوق برنامه‌ای در واقع تمام دانشجویانمان را در واحد‌های فناوری فعال می‌کنیم و با قبول پروژه‌های پژوهشی در جهت رشد و شکوفایی، افزایش مهارت و کارایی در بازار کار و استعداد‌های آنان می‌کوشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه این دانشگاه تک جنسیتی (دختر) است، عنوان کرد: پذیرش دانشجو این دانشگاه در سال گذشته ۳۲۰ دانشجو بود که امسال این عدد به ۵۴۰ نفر افزایش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.