کد خبر : 36044
دیدگاه‌ها برای روزی مبارک و اتفاقات نامبارک! بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 18:38
-

روزی مبارک و اتفاقات نامبارک!

در نشست خبریِ رئیسِ شورای شهر سبزوار، مجدد به مشکلاتِ ادارۀ پست و پیمان‌کارِ کد‌پستی اشاره شد

روزِ ۱۷ مهرماه معادل نهم اکتبر، روزِ جهانی پست نام‌گذاری شده است. یکی از اولین دستاوردهایِ تمدنِ بشری که دستگاهی عظیم برای انتقالِ اطلاعات را فراهم کرد و در عصرِ پیش از اختراعِ دستگاه‌های موج‌ساز، مهم‌ترین رسالتِ آن همین بود. امروزه پست، شبکه‌ای از ارسال و دریافت بسته‌ها و نیز اداره‌ای متصدیِ امور مهم مانند آدرس، کدِ پستی، دفاترِ پیشخوان و بسیاری کارهای رسمی است. این روز را به تمام کارکنانِ این اداره به‌خصوص آنان که با دلسوزی و امانت‌داری شغلِ مهمشان را به انجام می‌رسانند تبریک می‌گوییم.

سبزوار، متأسفانه چند سالی است از مدیریتِ غیرِ پاسخگو و انتقادبرانگیز رنج می‌برد. اولین بارهایی که به این تاریکخانه ورود کردیم و مطالبی از مطالباتِ مردمی منتشر کردیم، در قالبِ نظراتِ مخاطبان فهمیدیم که اوضاع چقدر خراب است! حجمِ زیادی از نارضایتی، شائبه و مطالبه وجود دارد که متأسفانه بخشِ زیادی از آن بدونِ پاسخ باقی مانده است!

در نشست خبریِ رئیسِ شورای شهر سبزوار، مجدد به مشکلاتِ ادارۀ پست و پیمان‌کارِ کد‌پستی اشاره شد و ما یادمان آمد که مدت‌هاست این‌همه حرف‌وحدیث در مورد این اداره مطرح شده، اما رئیس و مدیرِ آن در آرامشِ کاملِ، بدونِ یک واژه پاسخگویی از کنارِ تمامِ این نقدها رد شده است!

در این شهر، یک ناظر، یک مسئول، یک اداره یا نهاد وجود ندارد که چنین مدیری را در مقابلِ این‌همه اعتراض و انتقاد، پاسخ‌گو کند؟ مسئولان و مدیرانِ بالادستی که دوری از «اعتراض» و تجمعات مردمی را توصیه می‌کنند، مگر نمی‌دانند که عاملِ آن خشم‌ها، همین نارضایتی‌هایی است که ذره‌ذره انبار می‌شوند؟ شاید یک اداره و یک مشکل، مردم را آن‌چنان خشمگین نکند ولی وقتی همین‌طور مدام نسبت به نارضایتی‌ها بی‌اعتنا باشید، انباشتِ آن‌ها ناگهان به شکل‌های غیرِ آرام بروز خواهد کرد!

یک نمونه‌اش همین ادارۀ پست: از مشکلاتی که مردم در مورد نرسیدن یا آسیب‌دیدنِ بسته‌هایشان ابراز می‌کنند تا مسئله‌های مربوط به سامان‌دهی کدِ پستی که امروز مشکلاتِ بسیار زیادی را برای چند صد هزار شهروندِ این حوزه ایجاد کرده است! آیا متقاعد نمی‌شوید که ورود کنید و مدیرِ این مجموعه را وادار به پاسخگویی کنید؟ پشتِ ایشان به کجا گرم است که نه پاسخِ ما رسانه‌ها را می‌دهد نه مردم را؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.