کد خبر : 9624
دیدگاه‌ها برای سطح کیفی آثار ارائه شده در خطوط نستعلیق و شکسته بسیار خوب بود بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 شهریور 1394 - 17:48
-

سطح کیفی آثار ارائه شده در خطوط نستعلیق و شکسته بسیار خوب بود

سبزواریان: داور سیزدهمین جشنواره سراسری خوشنویسی رضوی در سبزوار گفت: سطح کمی و کیفی آثار این جشنواره در قسمت نستعلیق و شکسته بسیار خوب است. فرهاد شیرخانی در حاشیه برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار طی گفت و گو با ایرنا افزود : برای خطوط ثلث و نسخ انتظارات برآورده نشد و تعداد

farhad-shirkhani01سبزواریان: داور سیزدهمین جشنواره سراسری خوشنویسی رضوی در سبزوار گفت: سطح کمی و کیفی آثار این جشنواره در قسمت نستعلیق و شکسته بسیار خوب است.

فرهاد شیرخانی در حاشیه برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار طی گفت و گو با ایرنا افزود : برای خطوط ثلث و نسخ انتظارات برآورده نشد و تعداد آثار کم بود.

وی افزود: برای داوری مرحله دوم در مقابل ۱۶۶ اثر نستعلیق برای خطوط نسخ ۱۳ اثر و برای ثلث ۱۷ اثر بود.

وی با بیان اینکه در سنوات قبلی جشنواره آنگونه که باید و شاید به خطوط ثلث و نسخ اهمیت داده نشده بود، افزود: با توجه به این موضوع بسیاری از نسخ و ثلث نویسان در این دوره شرکت نکردند.

وی با اشاره به تعیین مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه برای برگزیده نفر اول در هر رشته خوشنویسی افزود: این رقم هم در سطح ملی و هم بین المللی رقم بسیار نازلی است.

وی با تاکید بر ایجاد انگیزه و مشوق های بیشتری برای هنرمندان خوشنویس ادامه داد : تقریبا هزینه هایی که یک خوشنویس برای ارائه یک اثر تخصصی به جشنواره می کند با میزان جایزه برابری می کند.

وی بالا بردن رقم جایزه برای سالهای آتی برگزاری جشنواره و نیز برنامه ریزی برای چاپ کتاب و مجله از آثار را از جمله مشوق های خوب برای بالا بردن سطح کمی و کیفی جشنواره خوشنویسی دانست.

داور ملی سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار همچنین با اشاره به روند مطلوب برگزاری جشنواره در این شهرستان گفت : سبزوار این پتانسیل را دارد تا دبیرخانه دائمی جشنواره خوشنویسی به این شهرستان منتقل شود.

این استاد خوشنویس سبزواری وجود خوشنویسان برجسته، انجمن فعال و علاقمند ، فضاهای نمایشگاهی را از جمله پتانسیل های سبزوار دانست و گفت : این شهرستان با وجود اساتید برجسته در مراحل اولیه داوری نیاز به داوران ملی و استانی ندارد.

استاد شیرخانی با اشاره به فواید برگزاری مستمر جشنواره در یک شهرستان گفت : یکی از نقاط قوت برگزاری همه جشنواره ها و مسابقات در سطح ملی و بین المللی دوام و استمرار آن است.

این استاد برجسته خوشنویسی کشور خوشنویسی را به عنوان یک هنر سنتی و اسلامی نیازمند توجه بیشتر مسوولان دانست و گفت : اگر هنرمند مورد بی مهری قرار گیرد نمی تواند کار خود را با قوت و قدرت ادامه دهد.

وی با تاکید بر شکوفا شدن هنر در اقتصاد به ضرورت عرضه و معرفی آثار هنری اشاره و افزود : سبزوار نیازمند پایگاه دائمی برای عرضه آثار خوشنویسی است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.