دیدگاه‌ها برای شما هم عددها را بگویید! بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 8:50
-

شما هم عددها را بگویید!

در شهرستانِ سبزوار، گاهی مسئلۀ فیش‌های حقوقی خبرساز می‌شود. شهرداری سبزوار عملاً تنها اداره و نهادی است که مبالغ حقوقی را در این سال‌ها منتشر می‌کند …

با بی‌ارزش شدنِ ماه‌به‌ماه پولِ ملی، مبلغِ درج‌شده روی فیش‌های حقوقی هرچقدر هم زیاد باشد، عملاً حفظِ یک زندگیِ معمولی هم سخت خواهد بود. در این میان اما، حساسیتِ افکارِ عمومی در مورد فیش‌های حقوقیِ مدیران و مسئولانِ دولتی بسیار افزایش یافته است. اولین بار هم بحثِ حقوقِ نجومی، در مورد رئیس بانک رفاه با مبلغ ۲۵۶ میلیون تومان، فراگیر شد و موردتوجه قرار گرفت. در آن زمان حقوقِ یک کارمند معمولی کمتر از ۵ میلیون تومان در ماه بود!

در شهرستانِ سبزوار، گاهی مسئلۀ فیش‌های حقوقی خبرساز می‌شود. شهرداری سبزوار عملاً تنها اداره و نهادی است که مبالغ حقوقی را در این سال‌ها منتشر می‌کند. انتشاری که اغلب برای مدیرانش دردسرساز نیز شده است.

تردیدی نیست که در وضعیتِ اقتصادیِ فعلی، افکار عمومی مبالغِ حقوقِ چنین مدیرانی را در کنار شعارهای انتخاباتی شوراها و نیز بعضی تبلیغات با کلیدواژه‌ها «انقلابی» یا «جهادی» قرار می‌دهد و مقایسه می‌کند؛ شکی هم نیست که انتقاد به حقوق مدیرانِ شهرداریِ سبزوار کاملاً به‌جا و شایسته است و باید منتظر پاسخگویی آنان بود! اما در کنار این نقد، نباید فراموش کنیم که در تاریک‌خانۀ بعضی ادارات، خبر از مبالغِ بسیار بالاتری به گوش می‌رسد که به دلیل عدمِ وجود مدرکِ کافی، از منتشر کردنِ آن‌ها معذوریم.

پیشنهاد می‌شود در کنار شهرداری، دیگر مدیران و معاونان ادارات نیز، اقدام به انتشار مبالغ، حقوقی خود کنند. نیاز به انتشار فیش هم نیست که بهانۀ بعضی اعداد خصوصی وجود داشته باشد (البته فیش حقوقی اصلاً مسئلۀ محرمانه‌ای نیست) کافی است جمع مبلغ حقوق بدون کسورات منتشر شود. به‌صورت مصداقی پیشنهاد می‌دهیم، مدیران و معاونان این ادارات و نهادها، جمعِ مبلغ حقوقِ درج‌شده در فیش حقوقی خود را جهت اطلاع افکار عمومی در اختیار رسانه‌ها قرار دهند:

۱) دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

۲) دانشگاه حکیم سبزواری

۳) فرمانداری‌های هر ۶ شهرستان منطقه

۴) سازمان آبفای سبزوار

۵) ادارۀ گاز و شرکت نفت سبزوار

۶) شرکت پست و شرکت مخابرات سبزوار

۷) راهداری سبزوار

۸) بنیاد مسکن سبزوار

۹) ادارۀ صمت سبزوار

۱۰) کابل خودرو سبزوار

۱۱) شرکت سیمان سبزوار

در بعضی از این ادارات و نهادها حتی خبرهایی مبنی بر دریافت حقوقِ صدوچند میلیون تومانی نیز وجود دارد! امیدواریم که استجابت این درخواست، شفاف‌سازیِ کافی برای مردم انجام گیرد و بسیاری از شائبه‌ها در اذهان پایان یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.