کد خبر : 11702
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 دی 1394 - 23:35
-

شهدا ستارگان درخشانی برای راهنمای بشریت هستند

سبزواریان: معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح گفت : شهدا ستارگان درخشانی برای جامعه بشریت هستند که با آنها می توان راه را پیدا کرد . به گزارش ایرنا، سردار لشکر پاسدار مصطفی ایزدی پنجشنبه شب در سی و پنجمین یادواره شهدای هویزه و ۴۳ شهید جهادگر سبزوار افزود: برگزاری این

mostafa-izadi01سبزواریان: معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح گفت : شهدا ستارگان درخشانی برای جامعه بشریت هستند که با آنها می توان راه را پیدا کرد .

به گزارش ایرنا، سردار لشکر پاسدار مصطفی ایزدی پنجشنبه شب در سی و پنجمین یادواره شهدای هویزه و ۴۳ شهید جهادگر سبزوار افزود: برگزاری این یادواره ها آرمانها و ارزشهای گرانقدر شهدایی است که برای عزت اسلام جان خود را فدا کردند.

وی ادامه داد: کاری که شهیدا انجام دادند بر مبنای صدق بود و تا ابدیت آثار آن باقی است .

وی اظهار کرد : شهدای هویزه نام گروه اخلاص را برای خود انتخاب کردند چون اخلاص به توحید و ولایت فقیه داشته و جهاد آنها برای اعتلای کلمه توحید بود.

سردار ایزدی بیان کرد : شهدای هویزه در راه عقیده خود استوار بوده که با بصیرت و پیروی از ولایت به جهاد در راه خدا شتافتند.

وی گفت : شهدای والا مقام هویزه و جهادگر در تاریخ انقلاب اسلامی جایگاه درخشانی دارند و رزمندگان هویزه درس انسانیت و مقاومت به بشریت دادند.

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح افزود : مقاومت شهدای هویزه سبب شکست استراتژی دشمن در جنگ و عاملی برای پیروزی در سنگرهای دفاع مقدس چون فتح سوسنگرد ، شکست حصر آبادان و آزادسازی خونین شهر قهرمان شد.

وی ادامه داد: شهدای بین الملل اسلام و مدافع حرم تداوم بخش راه شهدای هویزه هستند که با ایمان به خدا ، ولایت ، هجرت ، جهاد و صبر و دعوت به استقامت در مقابل دشمنان اسلام مقاومت می کنند.

وی همچنین گفت : راهنمای امروز و مسیر هدایت ما ولایت فقیه است که تداوم بخش راه نورانی پیامبر (ص) است.

وی افزود : امروز انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه صادر شده و دشمن از برافراشتن پرچم اسلام و کلمه لااله الاالله می ترسد.

سردار ایزدی ادامه داد: فرهنگ در حال افول غرب دست به ضد حمله زده تا انقلاب اسلامی را در انظار جهانیان منکوب کند .

وی افزود: غرب با بهره از عوامل خود چون داعش ، جنگی نیابتی در منطقه ایجاد نموده و نفوذ فرهنگی خود را گسترش داده است.

معاون راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح گفت : مسیر انقلاب اسلامی صدق و راستی می باشد و اندیشه انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه در حال پیشروی است .

وی بیان کرد : امروز دشمن تلاش دارد وحدت داخلی ما را مخدوش و با بهره از عوامل نفوذی خود و سیطره جنگ نرم فرهنگی در کشور رخنه پیدا کند.

سردار ایزدی ادامه داد : ولایت فقیه ، بصیرت و هوشیاری و حضور مردم در صحنه عامل تداوم و بقای انقلاب و نا امیدی استکبار است.

وی همچنین انتخابات پیش رو را بسیار مهم دانست و گفت : مردم در انتخابات افرادی با بصیرت و رهرو انقلاب اسلامی را انتخاب کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و گفت: شهدا با بصیرت بالای خود برای حفظ انقلاب به جبهه نبرد حق علیه باطل پیوستند .

مجتبی مزروعی افزود : شهدا مشعل داران استقلال ، آزادی و شرف ملت ایران و ذخیره گرانبهای تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

وی بیان کرد : استقامت خانواده معظم شهدا بهترین الگوی عملی اخلاق برای جامعه است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت : امروزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است.

منصور برغمدی هدف از برگزاری هر ساله این یادواره در این شهرستان را اشاعه فرهنگ شهادت و ارزشهای حاکم بر این فرهنگ عنوان کرد.

در این آیین معنوی آیت الله حسن عالمی عضو خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و شماری از مسئولان کشوری ، و جمع زیادی از خانواده معظم شاهد، ایثارگران،بسیجیان، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی ، فرماندار ،نمایندگان مجلس و قشرهای مختلف مردم این شهرستان حضور داشتند.

اجرای مراسم چاووشی ،تشییع نمادین یکی از شهدای مدافع حرم ، اجرای نماهنگ شهید نظیف از برنامه های جنبی این یادواره بود.

سبزوار در حماسی شهدای هویزه ،پنج شهید به نامهای شهیدان محمد فاضل، حسن فتاحی ثانی، مجید مهدوی، سید مصطفی مختاری و مجید کریمی تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.

حماسه کربلای هویزه در روز ۱۶دی ماه سال ۱۳۵۹ در جنوب غرب شهر هویزه بوقوع پیوست و طی این عملیات چندین تن از نیروهای مردمی و دانشجویان پیرو خط امام به فرماندهی شهید علم الهدی در محاصره تانکهای دشمن قرار گرفته و به مقام والای شهادت نائل آمدند و پیکر پاک این عزیزان توسط تانکهای دشمن بعثی به خاک خون غلطیده شد.

شهدای جهادگر شهرستان سبزوار نیز از نیروهای گروه اخلاص بودند و پس از سال۱۳۶۲ به واسطه سازماندهی نیروهای دفاع مقدس و تشکیل سازمانهای دفاعی در قالب گردانها، گروهانها، لشکرها و تیپها به پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی وقت پیوستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس جمعه , ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۶:۱۸

سلام

هر سال برای برگزاری مراسم شهدای هویزه شخصیت های کشوری و ملی به سبزوار میان اما متاسفانه از اونها استفاده کنیم . امدن این چهره های ملی به سبزوار یک ظرفیت است برای شهرستان می توانیم از ان برای رشد و پیشرفت سبزوار نهایت استفاده را بکنیم یا حضور ایت ا… عالمی در جهاد کشاورزی ظرفیت بی نظیری برای منطقه سبزوار است می توانیم از ان هم برای پیشرفت و رونق شهرستان استفاده کنیم. تنها نضور ایشان در وزارتخانه برای رونق و ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه سبزوار کافیه اگر قدر بدانیم و استفاده کنیم. . ایا تا حالا از ین جنبه به این مراسم نگاه کردیم؟

نظرات بسته شده است.