کد خبر : 8811
دیدگاه‌ها برای شهرداری هرگز برای ساخت و ساز در بافت تاریخی پروانه رایگان صادر نخواهد کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 تیر 1394 - 20:10
-

شهرداری هرگز برای ساخت و ساز در بافت تاریخی پروانه رایگان صادر نخواهد کرد

سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: بیش از ۱۶۰ هکتار بافت تاریخی در محدوده شهر داریم که دارای مصوبه دولت است و به هیچ عنوان برای ساخت و ساز در این منطقه پروانه ساخت و ساز رایگان توسط شهرداری صادر نخواهد کرد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی در پنجمین نشست مطبوعاتی خود

neshahte-khabari-05-01سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: بیش از ۱۶۰ هکتار بافت تاریخی در محدوده شهر داریم که دارای مصوبه دولت است و به هیچ عنوان برای ساخت و ساز در این منطقه پروانه ساخت و ساز رایگان توسط شهرداری صادر نخواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی در پنجمین نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه برای ساخت‌ و ساز در محدوده بافت فرسوده این شهر با مالکان و سرمایه‌گذاران همکاری خواهیم داشت، افزود: یکی از مهم‌ترین طرح هایی که شهرداری به صورت جدی در این بافت ورود پیدا کرده پروژه بزرگ ارگ امیریه است که شهرداری سبزوار در بیش از چهار هکتار آن مداخله مستقیم و در پنج هکتار دیگر مداخله غیرمستقیم دارد.

وی به کاهش جدی درآمد شهرداری سبزوار نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش این اعتبارات، رکود اقتصادی حاکم بر بازار است که بر درآمدهای شهرداری نیز تاثیر جدی گذاشته است.
طالبی که این پاسخ را درسوال یکی از خبرنگاران مبنی بر سهم شهرداری از ارزش افزوده بیان کرد، افزود: ارزش افزوده را اداره دارایی سبزوار وصول و در اختیار شهرداری می گذارد، که سال به سال رقم آن متغیر است.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده در حال حاضر ۹درصد است که سهم شهرداری از آن تنها ۲ و ۸ دهم است‏ ، خاطرنشان کرد: البته سهم هر شهر از این میزان متناسب با ارزش افزوده است و تغییر می یابد.

شهردار سبزوار همچنین با بیان اینکه شهرداری سبزوار در سال ۹۲ درآمدی بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان در هر ماه داشته است، تاکید کرد: متاسفانه امروز درآمد شهرداری در هر ماه به ۲۷۰ میلیون تومان رسیده که برای جبران این کاهش درآمد، شهرداری به سمت کسب درآمدهای پایدار رفته و درآمدهای غیرپایدار شهرداری نیز در امورات دیگری هزینه می‌شود.

وی از تعامل بسیار خوب شهرداری با شهرداری های همطراز خود یعنی حدود ۳۵ شهرداری درجه ۱۰ مراکز استان خبر داد و افزود: این تعامل ها در هر حوزه و زمینه ای در سطح معاونان، مدیران و کارشناسان برای ارتقای ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان سبزواری به صورت جدی ادامه دارد.

طالبی نیم نگاهی نیز به بافت های ناکارآمد شهری سبزوار داشت و با بیان اینکه شهرداری ارتباطات خوبی را از این حیث با شهرهای مشهد، کرمان، کرمانشاه، نیشابور، سنندج برقرار کرده است، گفت: در این خصوص یک بانک اطلاعاتی مناسبی تهیه شده و تقدیم وزات راه و شهرسازی شده به محض اینکه این آیین نامه ویژه انجام پذیرد کارهای اساسی در این حوزه آغاز خواهد شد.

شهردار سبزوار تهیه اطلس شهرداری با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به صورت GIS را به عنوان یکی از مهمترین اقدامات مهم در حوزه بانک اطلاعاتی بیان کرد و افزود: سالانه این اطلس در حال بروزرسانی خواهد بود و بهترین بانک برای اجرای عملیات ها خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.