کد خبر : 9831
دیدگاه‌ها برای شهرستان سبزوار با یک هزار رشته قنات رتبه اول را در خراسان رضوی دارد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 شهریور 1394 - 12:08
-

شهرستان سبزوار با یک هزار رشته قنات رتبه اول را در خراسان رضوی دارد

سبزواریان: مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شهرستان سبزوار با یک هزار رشته قنات ،بیشترین تعداد قنات را در این استان دارد. محمد ابراهیم بهبودی در گفت و گو با ایرنا افزود: یک سوم قناتهای استان خراسان رضوی در سه شهر سبزوار، گناباد و بجستان قرار دارد.

qanat03سبزواریان: مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شهرستان سبزوار با یک هزار رشته قنات ،بیشترین تعداد قنات را در این استان دارد.

محمد ابراهیم بهبودی در گفت و گو با ایرنا افزود: یک سوم قناتهای استان خراسان رضوی در سه شهر سبزوار، گناباد و بجستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در گناباد ۶۰۰ رشته و در بجستان بیش از ۴۰۰ رشته قنات وجود دارد، اظهار کرد: در مجموع بیش از شش هزار و ۳۰۰ رشته قنات ذر استان خراسان رضوی شناسایی شده است.

وی گفت: بازسازی قنوات در استان از اهمیت بسیار برخوردار است و در این راستا پارسال از محل اعتبارات ملی و استانی حدود ۱۴۰ میلیارد ریال برای این منظور تصویب شد که ۴۷ درصد آن تخصیص یافت.

وی افزود: استفاده از آب قنات ها موجب می شود از آبهای زیر زمینی کمتر استفاده کنیم زیرا در صورت تداوم روند برداشت از آبهای زیرزمینی در آینده ای نه چندان دور دچار بحران جدی می شویم.

مدیر آب جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پدیده خشکسالی در کاهش آب قنات ها تاثیر زیاد داشته است گفت: مرمت، بازسازی و لایروبی قنات ها برای حفظ و نگهداری این منابع ضروری است.

هم اکنون از مجموع بیش از شش هزار و ۳۰۰ قنات استان خراسان رضوی بیش از ۷۰ درصد نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.