کد خبر : 6065
دیدگاه‌ها برای صعود کوهنوردان سبزواری به قله آرارات ترکیه بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 بهمن 1393 - 17:55
-

صعود کوهنوردان سبزواری به قله آرارات ترکیه

سبزواریان: سه تن از کوهنوردان سبزواری موفق به صعود قله آرارات ترکیه شدند. به گزارش “سلام سربدار” مسعود شهرآئینی، محسن اکرامی و مصطفی تقدسی از اعضای گروه کوهنوردی ولایت هستند که با همراهی تیم منتخب نیروی زمینی سپاه و تیم ملی امید جمهوری اسلامی ایران قله ۵۱۳۷ متری آرارات ترکیه را فتح کردند. صبح سه

سبزواریان: سه تن از کوهنوردان سبزواری موفق به صعود قله آرارات ترکیه شدند.

به گزارش “سلام سربدار” مسعود شهرآئینی، محسن اکرامی و مصطفی تقدسی از اعضای گروه کوهنوردی ولایت هستند که با همراهی تیم منتخب نیروی زمینی سپاه و تیم ملی امید جمهوری اسلامی ایران قله ۵۱۳۷ متری آرارات ترکیه را فتح کردند.

صبح سه شنبه همزمان با ورود فاتحان قله آرارات مراسم استقبالی از این کوهنوردان برگزار شد. فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه گروه مهندسی ۴۷ سلمان، کوهنوردان و سایر مسئولین در این مراسم از این سه کوهنورد تقدیر به عمل آوردند.

مصطفی تقدسی در این مراسم ضمن تشکر از حمایت‌های فرماندهی گروه ۴۷ سلمان گفت: خدا را شکر می‌کنم که با وجود شرایط بسیار دشوار موقف به صعود زمستانی قله آرارات شدیم. این صعود به مناسبت پاسداشت پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن آغاز و روز جمعه ۲۴ بهمن ماه حدود ساعت ۱۲ به وقت محلی موفق به فتح قله آرارات شدیم.

وی همچنین در گفتگو با سلام سربدار، افزود: قله آرارات که در مداری شمالی تر از قله دماوند قرار دارد به خاطر منفرد (تک قله) بودن، شرایط بسیار سخت آب و هوایی و باد و برف بسیار زیادی دارد و یکی از قللی است که صعود آن در زمستان بسیار مشکل است. صبح ۲۲ بهمن ماه صعود شروع شد و در ارتفاع ۳۱۵۰ متر به اجرای کمپینگ اول پرداختیم. صبح پنجشنبه به سمت قله حمله ور شدیم و توانستیم در ارتفاع ۴۲۰۰ متر کمپینگ دوم را اجرا کنیم. صبح جمعه ۲۴ بهمن به همراه تیم منتخب نیروی زمینی سپاه و تیم ملی امید برای فتح نهایی به سوی قله حمله ور شدیم و حدود ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی توانستیم قله ۵۱۳۷ متری آرارات را فتح کنیم. نهایتاً با تحمل دمای منفی ۳۵ درجه، سه روز شب مانی در چادر، چهار روز کوهنوردی و گذر از دو یخچال عظیم به مقر اصلی برگشتیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.