کد خبر : 4745
دیدگاه‌ها برای ضرورت توجه به توانمندی های فرهنگی و هنری دیار سربداران بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1393 - 21:26
-

ضرورت توجه به توانمندی های فرهنگی و هنری دیار سربداران

سبزواریان: رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: در راستای مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمن؛ توجه به توانمندی های فرهنگی و هنری دیار سربداران بیش از گذشته ضرورت یافته است. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، کاظم کرامت در صحن علنی شورای اسلامی شهر، با بیان اینکه فرهنگ یک اصل اساسی

shabi-ba-keramat13سبزواریان: رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: در راستای مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمن؛ توجه به توانمندی های فرهنگی و هنری دیار سربداران بیش از گذشته ضرورت یافته است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، کاظم کرامت در صحن علنی شورای اسلامی شهر، با بیان اینکه فرهنگ یک اصل اساسی در هر شهر و کشوری است، افزود: شورای اسلامی شهر سبزوار در سال آینده اولویت برنامه های ی خود را بیش از پیش معطوف کارهای فرهنگی، هنری و ورزشی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در تلاش هستیم با ایجاد یک مدیریت واحد برای برنامه های فرهنگی بهترین‌ها را برای شهرستان به ارمغان بیاوریم.

کرامت در ادامه به قیام سربداران و نقش خطیر آنان در اعتلای فرهنگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما نتوانسته ایم این مهم را به عنوان یک ارزش، نماد فرهنگی و باور تاریخی که بتواند در عرصه بین المللی نشان داده شود مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه سبزوار در تعزیه و تعزیه خوانی ید طولایی دارد، افزود: ملاحسین واعظ کاشفی در کتاب روضه الشهدا در چند قرن قبل روضه خوانی را مطرح کرد اما آیا ما توانسته ایم از این ظرفیت برای نشان دار کردن سبزوار در این خصوص بهره ببریم.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار پیشنهاد داد: شهرداری در صورت امکان زمینی را برای احداث یک میدان گاه جهت تعزیه و تعزیه خوانی در این شهر اختصاص دهد.

کرامت با ابراز گلایه از فقر مطلق ادارات فرهنگی شهرستان، بر پیگیری این مهم توسط مدیریت شهری تاکید کرد.

وی در ادامه با توجه به حضور رئیس اداره اوقاف و استماع سخنان وی گفت: شهرداری و شورا تلاش خواهند کرد تا مسائل روز وقف را در موضوعات شهری پیگیری نمایند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام صفرپور به تشریح عملکرد چند ماهه اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار پرداخت و خواستار ساماندهی زیرساختی ترافیکی حریم امامزاده شعیب(ع)، حذف هزینه ها، عوارض و صدور پروانه در املاک موقوفه و مساجد، اعطای مجوز برای اراضی وقفی از معرض تعرض و… از سوی شهرداری و شورا شد.

دکتر طالبی شهردار سبزوار هم بر تعامل شهرداری و اداره اوقاف سبزوار تاکید کرد و از ارائه اولویت ها و نیازهای شهرداری در حوزه وقف طی هفته اینده به اداره اوقاف خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.