کد خبر : 11848
دیدگاه‌ها برای طرح ارگ امیریه ضرورت اجرا دارد، مالکین مشارکت بیشتری کنند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 دی 1394 - 18:10
-

طرح ارگ امیریه ضرورت اجرا دارد، مالکین مشارکت بیشتری کنند

سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده در نقاط متعدد شهری بویژه مرکز شهر سبزوار وجود دارد که از این میزان ۹ هکتار مصوب و ۲۵ هکتار مورد تقاضای مجدد برای تصویب قرار گرفته است. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی افزود: طرح بزرگ ارگ امیریه دارای ۹ هکتار مساحت

amirieسبزواریان: شهردار سبزوار گفت: ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده در نقاط متعدد شهری بویژه مرکز شهر سبزوار وجود دارد که از این میزان ۹ هکتار مصوب و ۲۵ هکتار مورد تقاضای مجدد برای تصویب قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی افزود: طرح بزرگ ارگ امیریه دارای ۹ هکتار مساحت است که از این میزان ۳٫۸ دهم آن مداخله مستقیم است و شهرداری به آن ورود پیدا کرده و مابقی توسط مالکین اصلاح و به بافت جدید تبدیل خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از مالکین تمایل به مشارکت و یا فروش املاک خود ندارند، اظهار داشت: خوشبختانه در فاز نخست مالکین توافق صد در صدی خود را اعلام کردند و طرح در حال اجراست، در فاز دوم نیز میزان مشارکت تاکنون خوب ارزیابی شده و مقدمات تملک برای اجرای فازسوم در دستور کار قرار گرفته است.

او تاکید کرد: عمده مالکین برای اجرای طرح عظیم شهری ارگ امیریه در سبزوار اعلام آمادگی کرده اند.

شهردار سبزوار اضافه کرد: در برخی موارد که مالکین رضایت به مشارکت یا تمایل به فروش املاک خود ندارند برابر ضوابط قانون تملک اقدام خواهد شد.

طالبی گفت: با توجه به ضرورت اجرای طرح توسط وزیر کشور و ابلاغ آن به شهرداری این طرح لازم الاجراست و ما مجبور هستیم برای احقاق حقوق دولت، شهرداری و مالکین از طریق قوه قضائیه اقدام نماییم.

مدیر طرح امیریه سبزوار هم در این رابطه گفت: طرح امیریه به عنوان نخستین طرح الگویی اجرای بافت فرسوده در شهر سبزوار با مساحتی بالغ بر ۳٫۴ دهم هکتار در بخش مرکزی شهر سبزوار در حال اجراست.

ایزدی با بیان اینکه این طرح دارای ۵ فاز است، افزود: فاز اول این طرح با حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و مشارکت ۱۰۰درصدی مالکین در مراحل انجام است، و فاز دوم که بلوک ۵ این طرح می باشد طی یک ماه و نیم گذشته از ۸ هزار متر مربع عرصه، ۴۰ درصد تملک شده است.

وی اظهار داشت: قصد داریم یک فضای الگوی شهری از لحاظ بافت ساخت و ساز و معمار سنتی در سبزوار را احیا و داشته باشیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه مشارکت مردم در این طرح گفت: مالکان به شیوه های مختلف می توانند در این طرح بزرگ به صورت سهام و تهاتر واحد مشارکت داشته باشند که این مهم توسط یک هیئت کارشناسی سه نفره اعم از یک کارشناس به نیابت از مالک، یک مرضی الطرفین و یک کارشناس از سوی مجری طرح صورت می پذیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.