کد خبر : 1919
دیدگاه‌ها برای طرح امیریه وارد فاز اجرایی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 18:15
-

طرح امیریه وارد فاز اجرایی شد

سبزواریان.کام: با حضور قائم مقام معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مجتمع- تجاری فرهنگی اعظمی طرح امیریه وارد فاز اجرایی شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر روستا در مراسم کلنگ زنی این طرح گفت: این طرح در ادامه اقدامات انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی

amirieسبزواریان.کام: با حضور قائم مقام معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مجتمع- تجاری فرهنگی اعظمی طرح امیریه وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر روستا در مراسم کلنگ زنی این طرح گفت: این طرح در ادامه اقدامات انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران تخصصی و مدیران شهری سبزوار انجام شده و قرار است احیا و بهسازی محلات هدف نوسازی شهری، اقدامات در چار چوب کاری در سه سطح محلی، استانی و ملی برگزار شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد با مذاکرات و توافقی که ستاد توانمند سازی و ساماندهی شهرستان سبزوار داشتند دبیرخانه کارگاه تخصصی بهسازی و مناطق نابسامان شهری آسیا و اقیانوسیه به عنوان فعالیتی که زمینه ساز تخصصی برنامه های احیا و بهسازی و نوسازی شهری به صورت جامع باشد به میزبانی سبزوار از هم اکنون برنامه ریزی و برگزار شود.

دکتر روستا تصریح کرد: ظرفیتی که این کارگاه در واقع ایجاد می کند صرفا برگزاری نشست تخصصی نیست بلکه ایجاد هماهنگی بین مجموعه مدیریت های شهری و یک اقدام فرهنگ سازی و بسیج حمایت هادر سطح ملی است که انشاا.. بتوان اقداماتی انجام داد و سبزوار به عنوان میزبان بتواند تجارب نوسازی و بهسازی شهری خود را ارائه نماید.

تعصبی عضو شورای اسلامی شهر سبزوار نیز با بیان اینکه شورا حلقه واسط بین مردم و مسئولان شهری در اجرای بهسازی بافت های فرسوده محسوب می شود گفت: امیدواریم با برگزاری همایش ملی با موضوع بافت ها و سکونت گاه های غیررسمی در سبزوار دبیرخانه ستادی این همایش در سبزوار ایجاد و محلات فرسوده دیگر شهر بهسازی و عمران یابند.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سبزوارنیز گفت: عملیات اجرایی نخستین پروژه تجاری امیریه در ضلع جنوبی میدان دروازه عراق با عنوان مجتمع تجاری فرهنگی اعظمی در زمینی به وسعت ۳هزار و ۴۰۰ متر مربع شروع شد.

برزویی گفت: بافت فرسوده محله امیریه که دارای حدود ۱۰ هکتار مساحت می باشد در بخش مرکزی و غرب بافت قدیم سبزوار قرار دارد و توسط خیابان های بیهق، عطاملک، مدرس و امیر مسعود محصور شده است.

گفتنی است دکتر روستا و هیئت همراه از کوی گلستان نیز بازدید و از نزدیک با مشکلات اهالی ساکن در این محله که یکی از فرسوده ترین بافت های سبزوار می باشد آشنا شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.