کد خبر : 9087
دیدگاه‌ها برای غرب خراسان رضوی آماده پذیرایی از مسافران و زائران تابستانی است بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 تیر 1394 - 17:25
-

غرب خراسان رضوی آماده پذیرایی از مسافران و زائران تابستانی است

سبزواریان: دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر سبزوار گفت: تمام امکانات شهرستان های داورزن و سبزوار برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران حضرت ثامن الحجج(ع) آماده شده است. حسنعلی حبیب پور در گفت و گو با ایرنا افزود: در این خصوص نشستهایی با حضور اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان های سبزوار و داورزن برگزار

miras-farhangi01سبزواریان: دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر سبزوار گفت: تمام امکانات شهرستان های داورزن و سبزوار برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران حضرت ثامن الحجج(ع) آماده شده است.

حسنعلی حبیب پور در گفت و گو با ایرنا افزود: در این خصوص نشستهایی با حضور اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان های سبزوار و داورزن برگزار شده است .

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران تابستانی چندین کمیته زیر نظر ستادهای این شهرستان ها تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۲۰ میلیون زائر و مسافر سالانه از مسیر شهرستان های داورزن و سبزوار در ورودی غربی استان خراسان رضوی به سمت مشهدالرضا رفت و آمد می کنند که باید خدمات مناسبی به این عزیزان ارائه شود .

حبیب پور گفت : با ارائه خدمات مطلوب و مناسب تلاش خواهیم کرد تا مسافران و زائران بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با خاطره خوش این خطه را ترک کنند .

وی برای ارائه خدمات و امکانات مناسب به مسافران افزود: کمیته های اسکان، انتظامی، امنیتی و ترافیکی، حمل و نقل و آمار، نظارت و تنظیم و بازار، ارزیابی و عملکرد و رسیدگی، درمان و بهداشت، سوخت رسانی، ارزاق عمومی، شهرداری و دهیاریها در این شهرستان ها تشکیل شده است .

رییس میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: چهار مجتمع خدماتی و رفاهی و ۱۱ واحد پذیرایی بین راهی فعال در شهرستان های سبزوار و داورزن به مسافران خدمات رسانی می کنند .

وی با اشاره به تعدد بناهای تاریخی دیدنی و نیز جاذبه های طبیعی و گردشگری در شهرستانهای داورزن و سبزوار گفت: بناهای تاریخی این شهرستان ها باید به مسافران شناسانده شود .

وی با اشاره به آغاز موج دوم سفرهای تابستانی گفت : بازدید گروههای مشترک نظارت و بازرسی متشکل از نمایندگان بهداشت محیط، دامپزشکی، اماکن عمومی نیروی انتظامی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مجتمعهای خدماتی رفاهی و رستورانهای بین راهی این شهرستان ها تشدید شده است .

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر سبزوار با اشاره به فعالیت شش موزه در این شهرستان افزود: تلاش شده تا مسافران و زائران به ویژه در ایام تعطیلات تابستانی از موزه ها و بناهای شاخص سبزوار بازدید داشته باشند.

وی با اشاره به وجود بیش از هزار اثر تاریخی در شهرستان های سبزوار و داورزن از مسافران و زائران خواست تا از کاوانسراهای بین راهی ، روستای تاریخی مزینان ،مناره خسروجرد ، مساجد جامع و پامنار ،آرامگاه اسرار ،یخدان های قدیمی ،مصلای تاریخی و… در این شهرستان ها بازدید کنند .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.