کد خبر : 26131
دیدگاه‌ها برای فاصله‌گذاری اجتماعی شرایط عادی زندگی را در کشور فراهم می‌کند بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 8 فروردین 1399 - 18:33
-

فاصله‌گذاری اجتماعی شرایط عادی زندگی را در کشور فراهم می‌کند

ایرنا فرماندار جغتای گفت: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با کمک به قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا شرایط عادی زندگی را در کشور فراهم می‌کند. مرتضی محبی‌فر افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی  یک مصوبه ملی و طرح جامعی است که در آن تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد:

ایرنا

فرماندار جغتای گفت: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با کمک به قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا شرایط عادی زندگی را در کشور فراهم می‌کند.

مرتضی محبی‌فر افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی  یک مصوبه ملی و طرح جامعی است که در آن تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این طرح اختیارات لازم به استانداران و فرمانداران داده شده تا متناسب با شرایط محلی و منطقه‌ای نسبت به قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا اقدام نمایند.

وی با اشاره به ممنوعیت تردد در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: در این راستا دو ایستگاه کنترل کرونا در ورودی‌های جغتای فعال شده تا علاوه بر غربالگری مسافران از ورود خودروهای غیربومی به شهرستان جلوگیری نماید.

محبی‌فر افزود: شهرستان جغتای در مسیر ارتباطی سه استان و راه‌آهن تهران – مشهد قرار گرفته است لذا کنترل‌های بهداشتی مبادی ورودی شهرستان در پیشگیری از شیوع کرونا نقش مهمی دارد.

وی با تأکید بر منع برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات در جغتای اظهار داشت: واحدهای صنفی غیرضروری شهرستان تعطیل شده و سایر صنوف نیز ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب در ستاد پیشگیری از کرونا هستند.

وی گفت: در کنار همه این اقدامات رعایت موارد بهداشتی اهمیت بسیار دارد و شهروندان باید با ماندن در خانه به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.

مدت تعیین شده برای اجرای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، این زمان تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی است.

این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلا به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند. بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.

اجرای این طرح مراحل مختلف دارد که برخی از آن پیش‌تر اجرا شده و اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود.

ازجمله اقدامات در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.

به حداقل رساندن مسافرت‌های بین‌شهری نیز از مواردی است که در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.