کد خبر : 31622
دیدگاه‌ها برای فرماندار ششتمد خراسان رضوی: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به کشاورزان سخت‌گیری نکنند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 10:00
-

فرماندار ششتمد خراسان رضوی: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به کشاورزان سخت‌گیری نکنند

فرماندار ششتمد خراسان رضوی گفت: در راستای حمایت از تولید و حفظ اشتغال مناطق روستایی، بانک‌ها در ارائه تسهیلات به کشاورزان و دامداران سخت‌گیری غیرقانونی نکنند.

محمد کلاته در نشستی با دامداران شهرستان ششتمد افزود: با ارائه تسهیلات در قالب دامدار کارت و کشاورز کارت از سوی دولت زمینه برای تامین نهاده‌های لازم کشاورزان و دامداران فراهم می شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که برای پرداخت این تسهیلات ضمانت زنجیره‌ای مطرح شده است و بدهی، معوقات و چک برگشتی نباید ملاک بانک‌ها برای عدم پرداخت این تسهیلات باشد اما برخی از آنها برخلاف این ضوابط  همچنان سختگیری‌های غیرقانونی خود را اعمال می‌کنند.

فرماندار ششتمد گفت: هم اکنون برای دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی به یک ضامن، تسهیلات یک میلیارد ریالی به ۲ ضامن و تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به سه ضامن به صورت زنجیره‌ای نیاز است و برای دریافت تسهیلات ۲ میلیارد ریالی ارائه وثیقه ملکی مطرح شده است.

کلاته افزود: موضوع دیگر، پیگیری تمدید تسهیلات خارج از شمول دامداری و کشاورزی است چون با وجود این که برخی بهره‌برداران، تسهیلات دریافتی را در همین چارچوب و رسته‌های شغلی هزینه کرده‌اند اما برای بازپرداخت اقساط و تمدید آن مشکلاتی ایجاد شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.