کد خبر : 9215
دیدگاه‌ها برای قلیان‌سراها در سبزوار پلمپ می‌شوند بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 مرداد 1394 - 20:43
-

قلیان‌سراها در سبزوار پلمپ می‌شوند

سبزواریان: فرمانده انتظامی سبزوار از پلمب قلیان‌سراها در این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمد هاشم‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به پلمب قلیان‌سرا در این شهرستان اظهار داشت: وجود این مکان‌ها که عموما در مناطق حاشیه شهر ایجاد شده بود سبب افزایش ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی بود. وی با بیان

qelyan01سبزواریان: فرمانده انتظامی سبزوار از پلمب قلیان‌سراها در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمد هاشم‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به پلمب قلیان‌سرا در این شهرستان اظهار داشت: وجود این مکان‌ها که عموما در مناطق حاشیه شهر ایجاد شده بود سبب افزایش ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی بود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی بر اساس وظیفه ذاتی خود با هرگونه ناهنجاری اجتماعی در شهرستان برخورد می‌کند، تصریح کرد: بر این اساس با هماهنگی دستگاه قضا و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار طرح برخورد و جمع‌آوری قلیان‌سراها و توزیع قلیان در باغ‌سراها در دستور کار قرار گرفت که سبب بسته شدن تمام قلیان‌سراهای سطح شهر شد.

هاشم‌زاده هاشمی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین معضلات ما تولید قلیان به عنوان یک کالا در شهرستان است، اضافه کرد: در این زمینه نیز با هماهنگی دستگاه قضا طرح برخورد با تولیدکنندگان قلیان در دستور کار قرار گرفت که سبب شد تا امروز این وسیله مضر در شهرستان تولید نشود.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز جوانان ما در پی تمدن‌خواهی اسیر سراب و فتنه تجددگرایی می‌شوند، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که امروز در جامعه تبدیل به ارزش شده مسئله مدگرایی و مصرف قلیان‌های میوه‌ای در بین جوانان و نوجوانان است که متاسفانه سوداگران مرگ از این مسئله بهره‌برداری و مصرف‌کنندگان را به سمت اعتیاد هدایت می‌کنند.

فرمانده انتظامی سبزوار با بیان اینکه مصرف قلیان سبب بروز آسیب‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی به افراد می‌شود، عنوان کرد: حضور جوانان و نوجوانان در گروه‌های دوستی علاقمند به مصرف مواد مخدر و قلیان سبب جذب این افراد به صورت خواسته و ناخواسته به این موضوعات می‌شود و سوداگران مرگ با استفاده از همین مسئله دام خود را برای جذب این افراد پهن می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور در گروه‌های دوستی سالم، مطالعه، تحقیق و پژوهش و خدمت به خانواده، حضور در تورهای تفریحی و تاریخی، تشکل‌های ورزشی سبب دور شدن افراد از کافه‌ها و قلیان‌سرا می‌شود، گفت: متاسفانه بعضا در برخی از این کافه‌ها و قلیان‌سراها مشاهده شده که افراد اقدام به رد و بدل کردن تصاویر و فیلم‌های مبتذل و مستهجن می‌کنند که این موضوع یک آسیب مهم در حوزه اجتماعی است و باید در این راستا اقدام شود.

هاشم‌زاده هاشمی با بیان اینکه افزایش شور و نشاط اجتماعی در سلامت جسمانی و روحی افراد موثر است، اضافه کرد: این امر در ارتقای امنیت اجتماعی تاثیر زیادی دارد و افزایش ارتقای امنیت اجتماعی به معنای کاهش ناهنجاری‌ها و جرائم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.