دیدگاه‌ها برای ما به «گفت‌وگو» نیاز داریم! بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 بهمن 1402 - 11:51
-

تحلیلی بر اولین قسمت از برنامۀ «اختلاط»:

ما به «گفت‌وگو» نیاز داریم!

اولین قسمت از برنامۀ مناظره‌محور «اختلاط» به صورت زنده از رسانه‌های سبزوارفوری و عصر سبزوار منتشر شد …

اولین قسمت از برنامۀ مناظره‌محور «اختلاط» به صورت زنده از رسانه‌های سبزوارفوری و عصر سبزوار منتشر شد. با وجود آن‌که روی پوستر برنامه اعلام شده بود که شبکه‌های سربداران و بیهق نیز قرار است این برنامه را پخش کنند؛ اما این اتفاق نیفتاد. حدس و گمانِ دوری نخواهد بود که نتیجه بگیریم مسئولانِ استانیِ صدا و سیما با پخشِ آن مخالفت کرده‌اند. متأسفانه چنان که پیش‌تر نیز نوشته‌ایم، اجزایِ بروکراسی، هماهنگ با هم نیستند. از یک طرف شعارِ مشارکت در انتخابات می‌دهند و رسانه‌ها را دعوت می‌کنند به تولید محتوا در این زمینه، از آن طرف، برنامه‌ای که بیشترین ایجاد بحث را در مورد انتخابات فراهم کرد، از شبکه‌هایی که با بودجۀ عمومی تأسیس شده‌اند برای مردم پخش نشده‌اند! خوشبختانه دو رسانه خصوصی پرمخاطب شهرستان برنامه را پوشش دادند و بازتاب مناسبی از برنامه میان مردم دیده شد. خصوصی‌ها همیشه جلوتر از دولتی‌ها هستند! پخش زنده سبزوارفوری به تنهایی چند ده‌هزار بیننده داشت! عصر سبزوار هم به همین شکل.

در لهجۀ سبزواری «اختلاط» هم‌خانوادۀ «مخلوط» و به معنای گفت‌وگوی صمیمانه و مفصل است. در اولین قسمت از اختلاط، امین‌الله مظلوم رئیس شورای مرکزی یارانِ انقلاب، رئیس فعلی شورای شهر و رئیس پیشین سپاه مقاومت شهرستان، مقابلِ مهدی مقصودی، عضو دو دورۀ شورای اسلامی شهر، مدیرمسئول سه رسانه و نامزد ردصلاحیت شدۀ انتخابات مجلسِ پیش رو نشست.

گفت‌وگو خوب پیش رفت و در مجموع می‌توان گفت، نمایندۀ یاران انقلاب دفاع خاصی از مطالب نداشت. بعضی از صحبت‌های او با مواضعِ پیشین یاران انقلاب متناقض بود (مثلاً در بحث مجوز این مجموعه) و هرچند تلاش کرد از عملکرد دو نمایندۀ فعلی دفاع کند اما در انجام آن اصلاً توفیقی نیافت. بخش‌هایی از این مناظره در فضای مجازی و رسانه‌ها بازنشر شده‌اند اما چون اصلِ برنامه پخش نشد، کیفیتِ این بازنشرها بسیار پایین و در حدِ پخش زندۀ اینستاگرام است.

هنوز ویدیو یا صوتِ کاملِ این مناظره منتشر نشده و به جز کسانی که پخشِ زندۀ آن را تماشا کرده‌اند، کسی به کلِ آن دسترسی نداشته است. این ماجراها در مجموع نشان می‌دهد که هنوز «صاحبان تصمیم» تحملِ گفت‌وگو و تضاربِ آرای مخالف را ندارند. طبیعتاً آن‌ها که مردم را به مشارکت فرامی‌خوانند باید آگاه باشند که مشارکت، بدون بالابردنِ آستانۀ تحمل در برابر نظرات منتقد و مخالف، به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.