کد خبر : 3312
دیدگاه‌ها برای مجموعه‌ای در ستایش آب روانه آنتن می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 26 مهر 1393 - 11:27
-

مجموعه‌ای در ستایش آب روانه آنتن می‌شود

سبزواریان.کام: “در مسیر آب” مجموعه‌ای ۱۳ قسمتی است که در ستایش ارزش آب در برخی از نقاط کویری ایران در شبکه مستند ساخته شده و به بحث قنات‌ها و همچنین ستایش از مقنیان ایرانی می‌پردازد؛ این مستند هر روز ساعت ۱۷ پخش خواهد شد. به گزارش نسیم آنلاین، “در مسیر آب” مجموعه‌ای ۱۳ قسمتی است

qanat03سبزواریان.کام: “در مسیر آب” مجموعه‌ای ۱۳ قسمتی است که در ستایش ارزش آب در برخی از نقاط کویری ایران در شبکه مستند ساخته شده و به بحث قنات‌ها و همچنین ستایش از مقنیان ایرانی می‌پردازد؛ این مستند هر روز ساعت ۱۷ پخش خواهد شد.

به گزارش نسیم آنلاین، “در مسیر آب” مجموعه‌ای ۱۳ قسمتی است که در ستایش ارزش آب در برخی از نقاط کویری ایران در شبکه مستند ساخته شده است و به بحث قنات ها که آن را در مناطق کویری به نام «گهرریز» می شناسند و همچنین ستایش از مقنیان ایرانی می پردازد.
این مجموعه همچنین آداب و رسوم مختلف و مرتبط با خواست و شکرگزاری آب را در مناطق مختلف ایران به تصویر می‌کشد.

مانند مراسم قربانی کردن در کرمان پس از جاری شدن قنات، جشن و دهل نوازی در خراسان رضوی و جنوبی، مراسم تالونه و باران خواهی در سبزوار و حتی مراسم تشکر از باران در شمال ایران.

همچنین در این مجموعه مراسم عروسی قنات را که چندی است از بین رفته و مخصوص شهرهای خمین، اراک و شازند است با تمام جزییات بازسازی شده است تا در حافظه تاریخی مردم ما ثبت شود.

مجموعه «در مسیر آب» از تولیدات شبکه مستند سیما است و در شهر های یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، استان مرکزی، سمنان، اصفهان، فارس و… تصویر برداری شده است و از عوامل آن می توان به تهیه کننده و طراح: داوود بهشتی؛ کارگردان: شقایق شریف رازی؛ محقق: خانم مهرزاد؛ موسیقی : امید فتح اللهی و بازسازی انیمیشن توسط مهیار بدری اشاره کرد.

قسمت اول این مجموعه شنبه، ۲۶ مهر ماه، ساعت ۱۷ و به مدت ۳۸ دقیقه از شبکه مستند پخش می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.