کد خبر : 9945
دیدگاه‌ها برای محوطه تاریخی«قوش تپه» با تپه ای از نخاله های ساختمانی بیمارستان جوین بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 شهریور 1394 - 10:37
-

محوطه تاریخی«قوش تپه» با تپه ای از نخاله های ساختمانی بیمارستان جوین

سبزواریان: خوشه یا «قوش تپه» میراث عهد ساسانیان جوین با تپه ای از نخاله های ساختمانی بیمارستان قمربنی هاشم جوین محصور شده است. یک مقام مطلع از اداره میراث فرهنگی جوین با بیان این مطلب به خبرنگار نسیم جوین، گفت: مدت هاست که نخاله های ساختمانی بیمارستان قمر بنی هاشم جوین در این محوطه تاریخی

bimarestan-jovein01سبزواریان: خوشه یا «قوش تپه» میراث عهد ساسانیان جوین با تپه ای از نخاله های ساختمانی بیمارستان قمربنی هاشم جوین محصور شده است.

یک مقام مطلع از اداره میراث فرهنگی جوین با بیان این مطلب به خبرنگار نسیم جوین، گفت: مدت هاست که نخاله های ساختمانی بیمارستان قمر بنی هاشم جوین در این محوطه تاریخی تخلیه می شود .

این فرد مطلع از میراث فرهنگی جوین که نخواست نامش در این گزارش ذکر شود ، گفت: علی رغم نامه نگاری های اداره میراث فرهنگی جوین در این مورد متاسفانه هنوز هم نخاله های ساختمانی این بیمارستان در این محوطه شهر تاریخی قوش تپه تخلیه و انباشته می شود .

وی گفت: از این تپه های تاریخی که بیش از ۵ هکتار مساحت داشته است هم اکنون کمتر از ۱ هکتار باقی نمانده است!

این شهروند جوینی افزود: این محوطه تاریخی با قدمت بیش از ۲ هزار سال در ضلع شرقی بیمارستان قمر بنی هاشم (ع) جوین در محاصره اراضی کشاورزی جوین و در ضلع شمال شرقی ایستگاه راه آهن نقاب قرار گرفته است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.