کد خبر : 31638
دیدگاه‌ها برای مدیر حوزه علمیه سبزوار: قیام ۱۵ خرداد سرآغاز و طلیعه نهضت اسلامی بود بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 خرداد 1401 - 13:56
-

مدیر حوزه علمیه سبزوار: قیام ۱۵ خرداد سرآغاز و طلیعه نهضت اسلامی بود

مدیر حوزه علمیه سبزوار گفت: قیام ۱۵ خرداد سرآغاز و طلیعه نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

حجت الاسلام سید علی اخباری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد افزود: قیام ۱۵ خرداد پیوند عمیق دینی و معنوی بین مردم و روحانیت و مرجعیت شیعه را به همراه داشت.

وی اظهار داشت: با قیام ۱۵ خرداد رابطه عمیق دینی و معنوی مردم با روحانیت در وجود حضرت امام خمینی(ره) تجلی یافت و حرکات انقلابی مردم ایران علیه رژیم پهلوی شدت گرفت.

مدیر حوزه علمیه سبزوار گفت: ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است که بیانگر شکل‌گیری بیداری اسلامی مردم در برابر ستم رژیم شاهنشاهی بود.

وی با بیان اینکه در آغاز  قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ یاران امام در گهواره بودند، افزود: امام خمینی(ره) در این باره به درستی فرموده بودند، چراکه همان یاران داخل گهواره‌ها جوانانی شدند که با پیروی از امام راحل، پیروزی انقلاب اسلامی را  رقم زدند و در دوران دفاع  مقدس در برابر ابرقدرت های شرق و غرب ایستادند.

آیین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد، امروز علاوه بر مسجد جامع سبزوار در دیگر مساجد مناطق شهری و روستایی این شهرستان برگزار شد و مردم و مسئولان یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدای این قیام  را گرامی داشتند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.