کد خبر : 8642
دیدگاه‌ها برای مرمت بنای آرامگاه حکیم سبزواری در این شهر آغاز شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 تیر 1394 - 10:08
-

مرمت بنای آرامگاه حکیم سبزواری در این شهر آغاز شد

سبزواریان: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار از آغاز عملیات مرمت و بازسازی بنای آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری در این شهرستان خبر داد. حسنعلی حبیب پور در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی برای مرمت طاقهای بیرونی، تعویض آجرهای فرسوده، بام سازی و رفع رطوبت بقعه

maqbare-hakim01سبزواریان: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار از آغاز عملیات مرمت و بازسازی بنای آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری در این شهرستان خبر داد.

حسنعلی حبیب پور در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی برای مرمت طاقهای بیرونی، تعویض آجرهای فرسوده، بام سازی و رفع رطوبت بقعه این بنای تاریخی تخصیص یافته است.

وی گفت: نورپردازی، تعویض در و پنجره های فرسوده و مرمت سرویس های بهداشتی این مجموعه منوط به تخصیص اعتبار بیشتر است.

وی با اشاره به شمار زیاد بازدید کنندگان از این مجموعه تاریخی اظهار کرد: بازسازی کامل این مجموعه یکی از اولویت های این اداره می باشد.

قدمت بنای آرامگاه ملا هادی سبزواری مربوط به دوره قاجاریه بوده و در سال ۱۳۵۵ با شماره ۱۳۳۴ به عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

فضای داخلی آرامگاه شامل طرح چلیپایی شکل می باشد که در آن حجره ها و اتاق هایی تعبیه شده است.

تزیینات، ترمیم و استحکام بخشی آرامگاه در اوایل سال ۱۳۴۰ هجری شمسی توسط انجمن آثار ملی و بعد از آن نیز بخشی از آرامگاه توسط سازمان میراث فرهنگی مرمت شده است.

کاشی کاری های رنگارنگ با زمینه لاجوردی و گنبد فیروزه ای رنگ به بنا جلوه و شکوه خاصی بخشیده و بنای اولیه آرامگاه کمی پس از وفات حاج ملا هادی سبزواری توسط میرزا یوسف مستوفی المالک ساخته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.