دیدگاه‌ها برای مسئولیت با چه کسی است؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 بهمن 1402 - 11:27
-

مهدی مقصودی

مسئولیت با چه کسی است؟

یکی از محاسن نظام‌های سیاسی حزبی، پاسخگو بودن احزاب، بابت عملکرد نیروهایشان در نظام سیاسی است …

یکی از محاسن نظام‌های سیاسی حزبی، پاسخگو بودن احزاب، بابت عملکرد نیروهایشان در نظام سیاسی است؛ یعنی اگر فردی از یک حزب سیاسی، عضو شورای شهر، مجلس و یا رئیس‌جمهور شد، حزبی که از وی حمایت کرده است تا به قدرت برسد، پاسخگوی وعده‌های انتخاباتی و نیز عملکرد او در دوران مسئولیتش است.

در کشور ما متأسفانه نظام انتخاباتی حزبی، نهادینه نشده است و بیشتر، جریان‌های سیاسی فعالیت دارند و البته گاهی مواقع هم بعضی از افراد با شعار مستقل بودن بر کرسی‌های قدرت تکیه می‌زنند!

افراد به‌ظاهر مستقل که تکلیفشان مشخص است و نیازی نیست که کسی به دنبال پاسخگو کردن آن‌ها باشد ولی تکلیف افرادی که با حمایت جبهه‌ها و جریانات سیاسی به قدرت می‌رسند، باید متفاوت باشد و انتظار می‌رود جریان سیاسی که از آن‌ها حمایت کرده است پاسخگوی عملکرد آن‌ها باشد.

نمایندگان فعلی سبزوار در مجلس شورای اسلامی با حمایت بخشی از اصولگرایان سبزوار ـ موسوم به یاران انقلاب ـ و در فضایی خالی از رقیب جدی از جریان اصلاحات، به پیروزی رسیدند؛ حال که چهار سال از آن انتخابات گذشته است؛ مجدداً این جریان سیاسی و باز هم در انتخاباتی بدون حضور جریان سیاسی اصلاح‌طلب، در حال تکاپو جهت تسخیر دوباره کرسی‌های مجلس است!

آیا وقت آن نرسیده است که به مردم توضیح دهند عملکرد چهارساله منتخبان آن‌ها چه دستاوردی در سطحِ حوزه انتخابیه یا در سطح کلان کشور داشته است که اگر دیگر افراد بر آن کرسی تکیه می‌زدند، به دست نمی‌آمد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.