کد خبر : 20868
دیدگاه‌ها برای مسابقات هفت سنگ سنتی بانوان در جوین برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398 - 20:54
-

مسابقات هفت سنگ سنتی بانوان در جوین برگزار شد

ایرنا رئیس اداره ورزش و جوانان جوین گفت: مسابقات بازی بومی و محلی رشته هفت سنگ سنتی با حضور ۱۵۰ نفر از بانوان ورزشکار خراسان رضوی به میزبانی این شهرستان برگزار شد. هاشم یزدی افزود: این مسابقات در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با حضور ۱۲ تیم از شهرستان های بردسکن، سبزوار و

ایرنا

رئیس اداره ورزش و جوانان جوین گفت: مسابقات بازی بومی و محلی رشته هفت سنگ سنتی با حضور ۱۵۰ نفر از بانوان ورزشکار خراسان رضوی به میزبانی این شهرستان برگزار شد.

هاشم یزدی افزود: این مسابقات در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با حضور ۱۲ تیم از شهرستان های بردسکن، سبزوار و جوین برگزار شد.
وی اضافه کرد: این مسابقات به مدت یک روز در سالن اداره ورزش و جوانان جوین برگزار شد که در مجموع تیمی شهرستان میزبان مقام اول این بازی‌ها را کسب کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان جوین گفت: هدف از برگزاری مسابقات بومی، محلی احیا، صیانت و ارتقای سطح این رشته‌ها و انسجام بیشتر بین قومیت‌های ایرانی است.

هفت سنگ یک بازی بومی ایرانی است که با روی هم گذاشتن هفت تکه سنگ صاف و هموار از بزرگ به کوچک و با شرکت دو تیم که به طور معمول حداقل چهار بازیکن دارند شروع می شود. در بازی هفت سنگ، یک گروه محافظ سنگ‌هاست و گروهی دیگر با توپی کوچک، سعی در فروریختن ستون سنگی گروه مقابل دارد.

بازی این گونه آغاز می شود که اولین نفر از گروه اول از فاصله‌ای حدود چهار تا هفت متری با پرتاب توپ، سعی می کند سنگها را بریزد و در طرف مقابل وقتی این اتفاق می‌افتد محافظان، توپ را می‌گیرند و سعی می کنند که با آن نفرات تیم مقابل را بزنند و از دور بازی خارج کنند و از طرف دیگر گروه مقابل نیز سعی می‌کند هفت سنگ را دوباره بچیند و برنده بازی شود.

هزار و ۲۰۰ ورزشکار در ۲۲ هیئت ورزشی در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی شهرستان جوین فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.