دیدگاه‌ها برای معامله‌های پر از شائبه بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 19:43
-

معامله‌های پر از شائبه

پرونده ویژه افشاگری در مورد مؤسسه آبادانی (بخش سوم)

 🖋سبزواریان – سبزوارفوری

در آخرین نشست خبری شهردار سبزوار، در پاسخ به پرسش ما – که مرتبط با مؤسسه و شکایت‌های شهرداری بود – رجب‌زاده به مسئله زمین‌های شهرک اندیشه اشاره کرد.

مسئله این بوده که شهرداری خدماتی را در شهرک فرودگاه قدیم برای مؤسسه انجام داده تا در عوض آن، مؤسسه چند قطعه زمین در شهرک اندیشه به شهرداری تحویل دهد. شکایت شهرداری به دلیل تحویل نشدن تعدادی از این زمین‌ها بوده است.

در کل، مسئله مؤسسه آبادانی دیار سربداران با زمین و املاک پیوند خورده است. زمین‌هایی به مؤسسه واگذار شده‌اند (سجادشهر، فرودگاه قدیم، اندیشه، توحیدشهر و …) مؤسسه زمین‌هایی را فروخته یا معوض حساب کرده یا …

پرسش اساسی که در این میان مطرح شده، این است که مؤسسه اصلا تا سال ۹۲ مجوز، اساسنامه و هویت حقوقی قابل دفاعی نداشته، چطور بدون اینکه اصلاً وجود داشته باشد، این تعداد معامله و بده بستان را قانونی انجام داده است؟

چه کسی این تحویل‌ها را امضا کرده؟ پول به حساب چه کسی واریز می‌شده؟ کدام مهر پای زمین‌های واگذاری شده است؟ وقتی هویت حقوقی وجود نداشته، اشخاص تحت چه ساختاری این حجم بالا از معاملات را انجام می‌داده‌اند؟

 با توجه به قیمت امروز املاک، باید بدانیم که در مورد چند صد همت (هزار میلیارد تومان) صحبت می‌کنیم!

مؤسسه از سال ۹۲ تا الآن به عنوان یک «سمن» مجوز فعالیت دارد. کدام سمن و با کدام اجازه قانونی، می‌تواند چنین معاملات بزرگ اقتصادی را انجام دهد؟

پیشنهادی عملی داریم: از آن جهت مؤسسه زمین‌های دولتی و اموال عمومی را در قراردادهای مختلف واگذار، معوض یا هبه کرده پس بحث اموال شخصی در کار نیست که قراردادها محرمانه محسوب شوند. پس پیشنهاد می‌دهیم تمام این قراردادها از دهه هفتاد تا الآن، برای شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی انتشار یابند. رسانه‌ها و کارشناسان می‌توانند پاسخ پرسش‌های خود را از محتوای قراردادها بگیرند.

اگر کسی اصرار به عدم انتشار دارد، لطفاً دلیل خود را جهت توجیه رسانه‌ها و افکار عمومی ارائه دهد.

#افشاگری

#مؤسسه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.