کد خبر : 12532
دیدگاه‌ها برای معاونان فرهنگی و هنری وزیر ارشاد درگذشت حمید سبزواری را تسلیت گفتند بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395 - 13:18
-

معاونان فرهنگی و هنری وزیر ارشاد درگذشت حمید سبزواری را تسلیت گفتند

سبزواریان: سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی و علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت حمید سبزواری را تسلیت گفتند. به گزارش خبرگزاری فارس،‌ سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد درگذشت استاد حمید سبزواری را تسلیت گفت. او در پیام خود با اشاره به اشعار انقلابی مرحوم

hamid-sabzevari03سبزواریان: سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی و علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت حمید سبزواری را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد درگذشت استاد حمید سبزواری را تسلیت گفت. او در پیام خود با اشاره به اشعار انقلابی مرحوم حمید سبزواری سُرایش اشعار در موضوع رویدادهای گوناگون انقلاب را نشان از تعهد وی به انقلاب اسلامی دانست.

متن پیام سید عباس صالحی به این شرح است: «خبر درگذشت استاد حمید سبزواری شعر دردی بود که برای دوستداران شعر و ادبیات سروده شد. تعهد این شاعر بزرگوار و حضور شاعرانه‌اش در رویدادهای گوناگون انقلاب اسلامی مثال زدنی است که تعدادی از آن ها در «کاروان سپیده» و «یاد یاران» آمده است. در میان سروده‌های استاد حمید سبزواری، چه اشعار اجتماعی و انتقادی که اوضاع نابسامان پیش از انقلاب را نکوهش کرده و چه اشعاری که با هدف انتقال پیام انقلاب اسلامی سروده شده، شعرهای فاخر و شور انگیز، بسیار یافت می‌شود که از قدرت طبع و قریحه و مهارت شاعرانه حکایت دارد. ضایعه فقدان استاد حمید سبزواری را به خانواده محترم ایشان و نیز به همه فعالان عرصه فرهنگ و به ویژه اهالی شعر و ادبیات تسلیت گفته و از درگاه پروردگار برای آن زنده یاد مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت دارم.»

همچنین علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی درگذشت استاد حمید سبزواری را تسلیت گفت.در متن پیام علی مرادخانی آمده است :

«انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر خبر درگذشت هنرمند فرهیخته و ارجمند شاعران انقلاب استاد حمید سبزواری را دریافت گردید. ایشان در زمره معدود نام آوران پیشکسوت و قله‌های سرافراز شعر انقلاب اسلامی است که در مکتب انقلابی خود جمع کثیری از شاعران جوان و برومند و علاقمند به ادبیات انقلابی را پرورانده است.

بی گمان تاریخ انقلاب اسلامی خدمات ماندگار آن شخصیت ارزنده و خدوم را در صفحات اصلی و اصیل خود ثبت و ضبط خواهد نمود.

اینجانب مصیبت درگذشت آن فقید سعید را به عموم مردم حق شناس ایران اسلامی و جامعه فرهنگی و هنری کشور تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم علو درجات و آمرزش و آرامش و برای بازماندگان و ارادتمندان و خانواده معظم ایشان صبر و اجر مسالت دارم.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.