کد خبر : 4253
دیدگاه‌ها برای معاون فرماندار سبزوار به استفاده از توان بخش خصوصی برای اشتغال معلولان تاکید کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آذر 1393 - 17:27
-

معاون فرماندار سبزوار به استفاده از توان بخش خصوصی برای اشتغال معلولان تاکید کرد

سبزواریان.کام: معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: باید از توان بخش خصوصی برای اشتغالزایی معلولان بیشتر استفاده شود. به گزارش ایرنا، ‘حسین میردشتی’ چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان افزود: دولت با ارائه تسهیلات برای برطرف کردن مشکلات اشتغالزایی معلولان اقدامات خوبی انجام داده است اما توان بهزیستی به تنهایی کفاف ایجاد فرصت

hosein-mirdashtiسبزواریان.کام: معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: باید از توان بخش خصوصی برای اشتغالزایی معلولان بیشتر استفاده شود.

به گزارش ایرنا، ‘حسین میردشتی’ چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان افزود: دولت با ارائه تسهیلات برای برطرف کردن مشکلات اشتغالزایی معلولان اقدامات خوبی انجام داده است اما توان بهزیستی به تنهایی کفاف ایجاد فرصت های مناسب شغلی را برای معلولان نمی دهد.

وی با قدردانی از کمک های خیرین به بهزیستی گفت: جای بسی خوشبختی است که در شهر دارالمومنین سبزوار، خیرین همیشه یار و مددکار بهزیستی بوده و هستند.

وی با گرامیداشت ۱۲ آذر و روز جهانی معلولان اظهار کرد: این روز به عنوان یادآوری و فرصتی است که مردم و بویژه مسوولان را نسبت به قشری که نیازمند بررسی مشکلات، مساعدت و برخورداری از حقوق شهروندی هستند آگاه کند.

وی با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست، افزود: معلولان با باور توانمندیها و استعدادهای خود می توانند زمینه اشتغال خود و دیگران را فراهم کنند.

رییس اداره بهزیستی سبزوار هم گفت: اشتغال و مناسب سازی محیط برای حضور معلولان از دغدغه های مهم معلولان است که بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

‘مرضیه کسرائی فر’ افزود: باید با اتخاذ رویکردهای مناسب زمینه حضور و مشارکت بیشتر معلولان را در جامعه فراهم سازیم.

وی اظهار کرد: سازمان بهزیستی ۱۵۹ وظیفه و ۱۷ ماموریت دارد که توان بهزیستی به تنهایی برای انجام این وظایف و تکالیف کافی نیست و نیازمند مشارکت همه گروه های تاثیرگذار اجتماعی بویژه خیرین است.

وی توانمندسازی جامعه هدف را از مهمترین رویکردهای بهزیستی عنوان کرد و گفت: اعتبارات بهزیستی در بخش اشتغالزایی محدود است و تحقق کامل تعهدات و ایجاد فرصت های شغلی نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی و خیرین می باشد.

رییس اداره بهزیستی سبزوار ادامه داد: هم اکنون ۱۴ هزار خانوار با جمعیت ۳۰ هزار نفر از حمایت های مستمر و غیرمستمر اداره بهزیستی این شهرستان برخوردارند.

وی گفت: هفت هزار نفر از افراد زیرپوشش بهزیستی سبزوار را معلولان تشکیل می دهند و با توجه به رویکرد سازمان بهزیستی و ارائه خدمات با همکاری بخش غیردولتی تعداد ۱۰ مرکز شبانه روزی و روزانه سازمان های مردم نهاد در حوزه توانبخشی این شهرستان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه آگاه سازی، پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی از رویکردهای مهم بهزیستی است، افزود: اجرای طرح های غربالگری شنوایی، پیشگیری از تنبلی چشم، مشاوره ژنتیک و برنامه های آموزشی با همکاری سازمان ها و ادارات و پایگاه های بسیج از جمله این فعالیت ها است.

وی به طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه تاکید کرد و گفت : در این طرح خدمات توانبخشی را به منازل مددجویان بردیم و رویکرد جامعه محوری به جای مرکز محوری در این طرح مورد توجه است.

رییس هیات مدیره جامعه معلولین سامان سبزوار نیز گفت: اشتغال و نابسامان بودن مبلمان شهری از مشکلات معلولان است.

‘موسی الرضا امین زارعین’، مسکن و اشتغال را نیز از مشکلات معلولان این شهرستان عنوان کرد و افزود: با کمک های بهزیستی و خیرین ۱۴۸ واحد مسکونی برای معلولان احداث شد که ۲۵ درصد نیاز آنها را برطرف کرده است.

وی اظهار کرد: برای برخوردار شدن معلولان از حقوق شهروندی و رفع دغدغه های مهمی نظیر اشتغال، مسکن، ازدواج و درمان نیازمند کمک بیشتر خیرین و مسوولان هستیم.

وی با تشریح فعالیت های جامعه معلولین سامان سبزوار گفت: قصد داریم سرپرستی معلولین دارای ضایعات نخاعی را در منزل برعهده بگیریم لذا از مسوولان درخواست داریم که ما را یاری کنند.

وی با بیان اینکه جامعه معلولین سامان سبزوار دارای ۵۵۴ عضو است، افزود: تشرف معلولان به عتبات عالیات و فراهم کردن بستر ادامه تحصیل ۲۷۰ نفر از معلولین زیر دیپلم و بزرگسال از جمله این فعالیت ها است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.