دیدگاه‌ها برای معلمان حق ندارند در انتخابات از کسی حمایت کنند! بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 11:40
-

باز هم سرپرست آ.پ ششتمد:

معلمان حق ندارند در انتخابات از کسی حمایت کنند!

خبرهای زیادی از اداره آموزش‌وپرورش ششتمد می‌رسد که به آن نمی‌پردازیم. بعد از خبر مربوط واکنشِ عجیبِ سرپرست این اداره، در مقابل پیامِ مخاطبانِ یکی از رسانه‌ها، بارها مطالبی از منابع رسمیِ این اداره به دست ما رسید که تلاش کردیم برای جلوگیری از تشویشِ ذهن‌ها، مطالب را نادیده بگیریم. در این روزها اما بخشی

خبرهای زیادی از اداره آموزش‌وپرورش ششتمد می‌رسد که به آن نمی‌پردازیم. بعد از خبر مربوط واکنشِ عجیبِ سرپرست این اداره، در مقابل پیامِ مخاطبانِ یکی از رسانه‌ها، بارها مطالبی از منابع رسمیِ این اداره به دست ما رسید که تلاش کردیم برای جلوگیری از تشویشِ ذهن‌ها، مطالب را نادیده بگیریم. در این روزها اما بخشی از بیانات جناب مدیر به دست ما رسید که نمی‌شد بی‌اعتنا از آن گذشت.

در مطلبی با عنوان «فرهنگیان در شکل‌گیری انتخابات پرشور نقش‌آفرینی کنند» در کانال رسمیِ آموزش‌وپرورش شهرستان ششتمد از قولِ سرپرست اداره آموزش‌وپرورش ششتمد نوشته شده بود: «آموزش‌وپرورش با بهره‌مندی از جامعه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا ظرفیتی ارزشمند در شکل‌گیری انتخابات پرشور است. آموزش‌وپرورش ظرفیت بالایی در فراهم کردن مشارکت پرشور مردم در عرصه انتخابات دارد که باید از این توان به نحو شایسته استفاده شود.»
تا اینجای سخنانِ مدیر، جای بحث نداشت، اما در ادامه از ایشان نقل شده بود: «حمایت و جانب‌داری مدیران و معلمان از نامزدهای انتخاباتی ممنوع است و این موضوع اطلاع‌رسانی شده و با تخلفات احتمالی برابر با قانون برخورد می‌شود.»

اینجاست که آدم متحیر می‌ماند که چطور مدیری که از نقش‌آفرینی فرهنگیان در انتخابات پرشور سخن می‌گوید، دقایقی بعد از «ممنوعیت» فعالیت انتخاباتی سخن می‌گوید؟ اصلاً کدام قانون یا آیین‌نامه‌ای «مدیران مدارس و معلمان» را از فعالیت سیاسی در انتخابات منع کرده است؟ طبیعتاً استفاده از امکانات اداری یا حتی تبلیغ در ساعات کار، ممنوع است ولی این بحث فرق دارد با تهدید معلمان به هر نوع جانب‌داری از نامزدهای انتخاباتی!

معلمان همواره نقشی پررنگ در ستادهای انتخاباتی داشته‌اند و اگر این فعالیت‌ها را به فضای کارشان نبرده باشند، با مانعِ قانونی هم برخورد نکرده‌اند. طبیعتاً مدیران ادارات مثل خود جناب سرپرست آموزش‌وپرورش ششتمد، ممنوعیت فعالیت انتخاباتی دارد و او یا فرماندار یا هر مدیر دیگری، حق ندارند مثلاً در ساعات اداری با امکانات اداری، فعالیتی در مسیر تبلیغ برای نامزدی خاص انجام دهند! اما این قانون به معنای ایجاد رعب و وحشت برای تمامِ گسترهٔ معلمان یا دیگر کارمندان دولت از حضور در شور انتخاباتی نیست!

به نظر می‌رسد با چنین مدیرانی و چنین بینشی، کارِ دولت برای برگزاریِ یک انتخاباتِ در شأن مردم و حاکمیت، بسیار سخت باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.